شهرستان ها

خرمدره نیازمند توجه به عدالت در توسعه/ وعده های که محقق نشد

زنجان- خرمدره، شهرستانی مستعد و دارای قابلیت های تاثیرگذار در زمینه های مختلف است و همواره قابلیت استقرار صنایع را داشته که این امر به صورت جدی محقق نشده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: رئیس جمهور و هیئت دولت به زودی به استان زنجان سفر می‌کنند و در این میان بیان مطالبات و مشکلات موجود در استان در راستای حل مشکلات ضروری است، خرمدره، شهرستانی مستعد و دارای قابلیت‌های تأثیرگذار در زمینه‌های مختلف است که با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت زنجان به تهران همواره قابلیت استقرار صنایع را داشته است که این امر به صورت جدی محقق نشده است.

وجود ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدمات از خرمدره به عنوان شهرستانی مستعد توسعه معرفی کرده است که تحت تأثیر برخی مناسبات منطقه‌ای همواره نسبت به آنچه که باید به آن دست می‌یافت فاصله داشته است.

خرم‌دره نگاه ویژه سفر رئیس‌جمهور را می‌طلبد

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، اظهار کرد: بدون شک، خرم‌دره در سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت همراه نیازمند نگاه ویژه برای مرتفع شدن بسیاری از مشکلات است.

اکرم مولایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه توجه ویژه به موضوع تقسیمات کشوری، از مطالبات جدی مردم این منطقه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان خواهد بود، گفت: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که امروز شهرستان خرم‌دره کم برخوردار است و همین امر اعتراض شدید شهروندان را به دنبال داشته است.

وی اختصاص اعتبار لازم برای پروژه فاضلاب شهری خرم‌دره را خواستار شد و افزود: علاوه بر این، تخصیص اعتبار برای احداث میدان ورودی شهر از سمت زنجان و بالای پل کمربندی با توجه به صدور مجوز و مساعدت‌های لازم در سفرهای شهرستانی استانداران زنجان، از دیگر مطالبات مردم این منطقه به شمار می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره با یادآوری اینکه به دنبال تحقق صدور مجوز برای جابه‌جایی خط لوله نفت و برداشت رفوژ وسط از خیابان جمهوری اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار این، اختصاص اعتبار برای ساماندهی خیابان مذکور که موجب نارضایتی شهروندان و تخریب منظر و مبلمان شهری شده است نیز در زمره مطالبات مردم این منطقه قرار دارد.

مولایی با تاکید بر اینکه باید دستور صدور مجوز برای احداث پارک تفریحی و گردشگری در ضلع شمالی جاده کمربندی شهرستان خرم دره داده شود، ادامه داد: علاوه بر این تخصیص اعتبار برای تکمیل راه خرم‌دره به شمال که چندین سال است از ادوار گذشته به صورت مسکوت است را خواهانیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی خرم‌دره باعث خواهد شد تا بیکاری ۱۵ درصدی جوانان این شهرستان به اتمام برسد، انتظار داریم در سفر رئیس‌جمهور به استان، در نوع کاربری خاک که درجه یک محاسبه و باعث جلوگیری صدور پروانه و ساخت و ساز شده است، بازنگری شود.

خرمدره  نیازمند توجه به عدالت در توسعه/ وعده های که محقق نشد

این مسئول با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرسازی و آسفالت کمربندی رینگ دور شهر می‌تواند جزو مطالبات مردم خرم‌دره در این سفر باشد، عنوان کرد: در حدود ۱۴۰۰ نفر است که به مدت ۲۲ سال درگیر زمین اصناف هستند که در صورت رفع مشکلات، این تعداد صاحب مسکن خواهند شد.

مهم‌ترین نیازهای خرم‌دره برای سفر رئیس‌جمهور احصا شده است

معاون فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه شهرستان خرمدره دارای توانمندیها و ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف است، لزوم توجه به این ظرفیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان جلسات متعددی برای بررسی مطالبات شهروندان و ارائه آن در این سفر به استان برگزار و در این جلسات مهم‌ترین نیازهای خرم‌دره برای سفر رئیس‌جمهور احصا شده است.

شاهپور کاظمی افزود: احصای نیازها وبا توجه به وجود مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف، از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست شده است که همه مشکلات و نیازهای خود را بر حسب اولویت و نیاز مردم اعلام کنند.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، نیاز به آسفالت معابر و کوچه‌های شهر، آماده‌سازی زیرساخت‌های فاز ۳ شهرک گلدشت، نیاز شهرستان به صنایع بسته‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که جزو نیازهای اصلی این منطقه است، اشاره کرد.

معاون فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، احداث صنایع بسته‌بندی، تکمیل آسفالت مسیرهای روستایی شهرستان، اصلاح هندسی تقاطع ورودی برخی از روستاها و احداث سالن‌های ورزشی در روستاهای فاقد سالن ورزشی در مناطق مورد نیاز از مطالبات مردم خرم‌دره است، گفت: احداث خانه‌های بهداشت در روستاهایی که فاقد خانه بهداشت بوده و نیز تعیین تکلیف زمین فوتبال ضلع شمالی این شهرستان که چند سال است به علت جانمایی غلط بلاتکلیف رها شده، از دیگر مسائل و مشکلات احصا شده به شمار می‌رود.

کاظمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این شهرستان در حوزه عمران شهری، عبور خطوط لوله نفت از داخل شهر است، افزود: عبور این خطوط لوله از داخل شهر در بسیاری از مواقع سبب ایجاد اخلال در کارهای عمرانی می‌شود که جابه‌جایی آن می‌تواند نقش بسیار مؤثری در گره‌گشایی از مشکلات عمران شهری خرم‌دره داشته باشد.

خرمدره  نیازمند توجه به عدالت در توسعه/ وعده های که محقق نشد

وی با اشاره به ضرورت تکمیل پل کمربندی این شهرستان و نیز میدان ورودی غربی، ادامه داد: عملیات عمرانی این پل چند سالی است که آغاز شده اما کماکان نیمه‌کاره بوده، به همین خاطر مطالبه اصلی مردم، بهره‌برداری از این پل است.

معاون فرماندار خرم‌دره با وجود اینکه خرم‌دره دارای امتیازات قابل قبولی از نظر جغرافیایی است، در عین حال دارای محرومیت نسبتاً بالایی بوده که رفع این چالش نیازمند نگاه ویژه جمهوری و هیئت دولت است تا در سایه این روند شهرستان خرمدره در مسیر مناسب در زمینه توسعه گام بردارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا