شهرستان ها

خروج گندم از استان زنجان قابل قبول نیست

زنجان-استاندار زنجان گفت : در شرایطی کنونی به هیچ وجه اجازه خروج گندم از استان زنجان داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به میزبان شهرستان ایجرود برگزار شد، با اشاره به شرایطی که امروز در حوزه گندم استان به وجود آمده است، گفت: در این شرایط به هیچ وجه خروج گندم از استان قابل قبول نبوده و همه اعضای شورای تامین در شهرستان‌ها باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه ایجرود یکی از شهرستان‌هایی است که توانست اعتبار خوبی را در حوزه شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته به خود اختصاص دهد، افزود: با توجه به اینکه مقرر شده بود، برای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در راستای اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی، اعتبار تخصیص یابد، این اعتبار به صورت صد درصدی برای ایجرود محقق شد.

این مسئول با بیان اینکه همه تلاش‌ها برای توسعه پایدار شهرستان‌های استان انجام شده و ایجرود یکی از شهرستان‌هایی است که اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف در این منطقه به انجام رسیده است، تصریح کرد: بدون شک یکی از این اتفاقات خوب، چهار خطه کردن مسیر ارتباطی زنجان به ایجرود بوده که پیشرفت قابل توجهی تا به امروز داشته است.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در ایجرود، تهیه منظومه‌های روستایی در این شهرستان بوده است، ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان، انجام مطالعات لازم برای ورود سرمایه‌گذار در راستای اجرای طرح گردشگری سد گلابر بود که خوشبختانه در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است.

حقیقی با تاکید بر اینکه اهتمام به عرصه‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان، از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر به آن توجه شده است، اظهار کرد: در این زمینه نیز اقدامات لازم برای تجهیز فرهنگ‌سرای ایجرود که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به موضوع مهم خشکسالی و دغدغه‌هایی که کشاورزان استان در این خصوص با این موضوع دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: معتقدیم در این زمینه باید امکان کارسازی تسهیلات ارزان‌قیمت برای کشاورزان وجود داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا