شهرستان ها

خرید ۱۷ هزار تن گندم کشاورزان در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از خرید ۱۷ هزار تن گندم کشاورزان در اسلام آبادغرب خبر داد.

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی آبی و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دیم در اسلام آبادغرب زیرکشت گندم قرار دارد که تاکنون ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی، خصوصی و کارخانه آردها خریداری شده و روند خرید ادامه دارد اما به علت کاهش میزان بارندگی‌ها میزان خرید گندم نیز نسبت به سال‌های پر بارش کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها باعث کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شده و نه تنها زمین‌های دیمی بلکه زمین‌های آبی هم با خسارات زیادی روبرو شدند.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب تصریح کرد: برای رفاه حال کشاورزان در هر دهستان یک مرکز خرید وجود دارد و هشت مرکز خرید هم در شهر اسلام آبادغرب فعال است و ساعات اداری این مراکز از هفت صبح تا ۹ شب بوده و در صورت نیاز این ساعات افزایش پیدا خواهد کرد و در هر مرکز خرید ۲ کارشناس از جهاد کشاورزی حضور دارند.

کریمی گفت: حدود ۳۰۰ هکتار از مزارع اسلام آبادغرب زیر کشت کلزا قرار دارد و تاکنون از ۱۲۰ هکتار آن ۲۶۶ تن کلزا برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسلام آبادغرب هم زیر کشت نخود پاییزه و بهاره قرار دارند که پیش‌بینی می‌شد ۳۰ هزار تن نخود از آن‌ها برداشت شود اما به علت خشک‌سالی، گرمای شدید خردادماه و گرد و غبار حادث شده در فصل بهار عملکرد مزارع از این رقم کمتر خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: بررسی خسارات وارده بر زمین‌هایی که در طرح جهش تولید شرکت کردند در حال انجام است و بیمه و بنیاد برکت بخشی از خسارات وارده را جبران می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا