شهرستان ها

خرید ۷ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید هفت هزار و ۲۱۴ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون سه درصد از هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

مهدی جعفری در گفت و گو با مهر از فعالیت ۱۷ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و ۷۸۰ هکتار هم زیرکشت گندم دیم است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم برای نیاز کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود.

جعفری با بیان اینکه از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در خراسان جنوبی هفت هزار و ۲۱۴ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، افزود: ارزش این میزان گندم ۹۶ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون سه درصد گندم خریداری شده از کشاورزان وجه آن پرداخت شده و امسال قیمت هر کیلو گندم در خرید تضمینی ۱۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در مجموع ۵۰ هزار تن گندم برداشت شود، ادامه داد: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

جعفری افزود: از بهره‌برداران خواستاریم گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم برای تأمین آرد مردم داشته باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون رکورد تولید گندم آبی در این استان از ۹ تن در هکتار به ۱۱.۹ تن رسیده که بالاترین رکورد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش ۲۳۰ درصدی سطح زیرکشت باغات استان خبر داد و گفت: سه هزار و ۵۲۲ هکتار سطح زیرکشت اراضی باغی استان بر اساس الگوی کشت افزایش یافته است.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیرکشت باغات ۹۹ هزار و ۶۷۱ هکتار است، افزود: سطح زیرکشت زعفران هم ۳۰۰ هکتار افزایش یافته که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا