شهرستان ها

۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

بیرجند- سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی ۱۲۰ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اکبری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: شعار جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند تحقق عینی و عملی پیدا کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اکبری بیان کرد: از این میزان اعتبار، ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۹۶ میلیارد تومان سهم خودیاری و ۴۹ میلیارد تومان نیز سهم اعتبارات بخش دولتی است.

ایجاد ۱۱۱ فرصت شغلی با بهره برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی

وی ادامه داد: ۶۸ پروژه مربوط به بخش آب و خاک، ۱۴ پروژه برای بخش عشایری، ۱۷ پروژه برای بخش تولیدات دامی، هفت پروژه مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، چهار پروژه مربوط به بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی، یک پروژه برای بخش شیلان، یک پروژه مربوط به بخش تعاون روستایی، یک پروژه مربوط به بخش شیلات و سه پروژه نیز مربوط به بخش منابع طبیعی بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها ۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ها در زمینه احیا و مرمت قنوات، سامانه‌های نوین آبیاری، پرورش مرغ گوشتی، پرورش شترمرغ، ایجاد سردخانه در شهرستان‌های مختلف و… خواهد بود.

اجرای آبیاری تحت فشار در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی

اکبری با بیان اینکه آبیاری طرح فشار در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرایی شده است، ادامه داد: این موضوع برای استان کم آبی چون خراسان جنوبی از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی فعال است، گفت: تا کنون پنج هزار و ۱۰۲ تن گندم خریداری شده و همچنین ۵۰ درصد وجه قیمت گندم نیز تأمین شده است و پیگیر واریز آن هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای ثبات قیمت در بازار ۴۴۵ تن برنج هندی، دو هزار و ۳۰۸ تن شکر صنف صنعت، ۳۷۵ تن شکر خانواده توزیع شده است.

اکبری ادامه داد: خوشبختانه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی رشد بسیار خوبی داشته است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل اخیر در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است، افزود: ۳۵۳ رشته قنات نیز خسارت دیدند.

تفاهم نامه‌ای برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی تفاهم نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی استان و بانک قرض الحسنه مهر ایران برای نصب پنل‌های خورشیدی بسته خواهد شد که در این زمینه ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت کنیم.

اکبری ادامه داد: کار را با ۱۰۰ چاه کشاورزی شروع می‌کنیم که تا ۲۰۰ چاه کشاورزی نیز قابل افزایش است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این اقدام یک کار نمونه در کشور است.

پیش بینی مجتمع گلخانه‌ای برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی

وی یادآور شد: برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مجتمع گلخانه‌ای پیش شده که ظرفیت گلخانه‌ای محمدیه و درمیان نیز تکمیل شده است و در این زمینه شاهد اتفاقات بسیار خوبی بوده‌ایم.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: درصد پیشرفت مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های مختلف بسته به استقبال بخش خصوصی نیز دارد.

اکبری گفت: در حوزه مجتمع‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی کسانی که درخواست تسهیلات دارند در اولویت خواهند بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا