شهرستان ها

داوطلبان انتخابات اموال و برنامه های خود را شفاف کنند

علی آباد کتول- امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: موضوع شفافیت فقط شعار دادن نیست بلکه داوطلبان انتخابات باید اموال و برنامه های خود را در عمل شفاف کنند.

حجت الاسلام علی مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راهکارهای شناخت فرد اصلح اظهار کرد: باید به معیارهای فرد اصلح که مقام معظم رهبری که به دفعات بیان کردند مراجعه کرده و آن معیارها را با نامزدهای انتخابات تطبیق دهیم.

وی گوش دادان به سخنرانی ها و موضع گیری های نامزدها را از دیگر راهکارهای شناخت برشمرد و افزود: از لابه لای همین سخنرانی ها می توان به موارد مهمی دست یافت و علاوه برآن باید به گذشته کاندیداها مراجعه و نقاط تاریک و روشن آن را به دقت مطالعه کنیم.

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول اضافه کرد: علاوه برتلاش و مطالعه ای که هر فردی به تنهایی انجام می دهد می تواند از نخبگان و خبرگان شهرجهت شناخت هرچه بهتر منتخبین کمک بگیرد.

مهدی نژاد در ادامه گفت: مردم باید شرکت در انتخابات را امری واجب بدانند و توجه داشته باشند با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات آبروی کشور و نظام حفظ و رییس جمهورآینده با پشتوانه قوی تری در تمام صحنه ها وارد می شود.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات علاوه بر یک حق شهروندی مانند نماز امر واجب شرعی است و همانطور که اگر دیگران نماز بخوانند از گردن ما ساقط نمی شود، در انتخابات هم به همین صورت است که اگر همه افراد خانواده ما رای بدهند باز هم واجب است رای بدهیم واگر شرکت نکنیم امر واجبی را ترک کرده ایم.

امام جمعه شهرستان با تاکید براهمیت شفافیت در عملکرد مسئولین گفت: در قانون اساسی کشور ذکر شده است که مسئولین کشور از روسای قوای سه گانه و نمایندگان مجلس باید صورت اموال خود را به قوه قضائیه تحویل دهند و بعد از اتمام دوره مسئولیت اموال آن‌ها را محاسبه می کنند تا با توجه به درآمدی که داشته اند مشخص شود اموال بیشتری کسب کرده اند یا خیر و مردم می توانند با مراجعه به سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی تاکید کرد: در موضوع شفافیت شعاردادن مهم نیست بلکه داوطلبان و مسئولان باید عمل گرا باشند و در میدان عمل این موضوع را نشان دهند و اینکه شخصی بیاید و مدام از حرام و حلال حرف بزند ولی در عمل رعایت نکند فایده ای ندارد.

کاندیدها از وعده های توخالی پرهیز کنند

مهدی نژاد با بیان این مطلب که کاندیدها از دادن وعده های توخالی پرهیز کنند افزود: وعده های انتخاباتی باید برابر با توان منتخبین و با توجه به درآمد کشور قابل اجرا باشد و اگر وعده ها برابر قانون و ضوابط کشور باشد مردم می توانند روی آن حساب کنند.

امام جمعه شهرستان علی آباد با بیان این مطلب که اکثر مردم ما از نظر معیشت دچار مشکل جدی هستند افزود: رییس جمهور آینده باید با برنامه به میدان بیاید و مشکلات اقتصادی که ناشی از سوء مدیریت است را برطرف کند.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید تولید را به عنوان مهمترین ابزار رشد اقتصادی مد نظر بگیرد و با نگاه به توانمندی های داخلی و استفاده از نیروهای دلسوز و خبره مقدمات پیشرفت کشور را فراهم کند.

مهدی نژاد با مهم خواندن انتخابات شوراها گفت: منتخبین مردم در شورای شهر باید توجه داشته باشند تا بودجه ای که با زحمت از جیب مردم تامین می شود را به بهترین وجه ممکن و در جهت رفع مشکلات شهری هزینه کنند و بدور از هرگونه قوم گرایی و تبعیض از افراد توانمند در اداره امور شهر استفاده کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا