شهرستان ها

درختان شهر قزوین شناسنامه‌دار شوند

عضو شورای شهر قزوین:

عضو شورای شهر قزوین گفت: هیچ کدام از درختان شهر قزوین پلاک و شناسنامه ندارند و لازم است تا برای سال آینده اقداماتی از قبیل برداشت در محیط جی آی اس و اطلاعات درختان صورت گیرد.


به گزارش ایلنا، فرج الله فصیحی رامندی در جلسه علنی شورای شهر قزوین با انتقاد از اقدامات برخی پیمانکاران در آبیاری درختان شهر گفت: به نظر می‌رسد آبیاری درختان به صورت استاندارد و اصولی انجام نمی‌شود و این گونه اقدامات می‌تواند به سلامت آینده این درختان و فضای سبز لطمه وارد کند؛ همچنین در برخی مناطق شهری آب کافی به درختان نمی‌رسد و باعث خشک شدن و از بین رفتن درختان شده است.

این عضو شورای شهر قزوین در ادامه خواستار کاشت و توسعه درختان مثمر در شهر قزوین شد و گفت: پیشنهاد می‌شود به جای کاشت درختان غیرمثمر، درختان مثمر مانند بادام که سازگار و مقاوم به کم آبی است در دستورکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی مدیریت شهری قزوین مبنی بر جریمه قطع درختان و هرس غیرفنی تاکید و خاطر نشان کرد: بسیاری از شهروندان اطلاعی از جرایم مربوط به قطع درخت و هرس غیرفنی ندارند؛ از این رو ضرورت دارد تا در فیش عوارض که برای شهروندان ارسال می‌شود اطلاع رسانی گسترده و عمومی در این حوزه صورت گیرد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا