شهرستان ها

دستور رئیس کل دادگستری فارس برای بررسی پرونده های مستاجران

شیراز- درپی انتشار یادداشتی در خبرگزاری مهر باعنوان صدور حکم تخلیه برای مستاجران در شوراهای حل اختلاف فارس، رئیس کل دادگستری استان دستور آغاز بررسی این پرونده ها را از امروز جمعه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال انتشار یادداشتی در خبرگزاری مهر تحت عنوان «یک بام و دو هوای شورای حل اختلاف فارس» رئیس کل دادگستری استان فارس، رئیس شورای حل اختلاف استان را مأمور کرد تا بعداز ظهر امروز جمعه آمار دقیق پرونده‌های مربوط به اختلاف مستأجر و مالک و احکام صادره را استخراج و به وی اعلام کند.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون انتشار این یادداشت و اقدامات دادگستری استان در زمینه حمایت از حق و حقوق مستأجر توضیح داد: به محض اطلاع از این موضوع شخصاً ورود کرده و رئیس شورای حل اختلاف استان را مأمور کردم تا لیست پرونده و احکام صادره با موضوع مستأجر و مالک را بیرون آورده و تا بعدازظهر امروز اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رئیس شورا و افراد ذی ربط مشغول استخراج این اطلاعات و آمار هستند، تاکید کرد: به طور حتم اگر حتی یک مورد هم خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا حکمی صادر شده باشد قابل پیگیری و برخورد است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه به شخص بنده هم دو یا سه مورد در رابطه با این موضوع مراجعه کرده اند، ادامه داد: این افراد در ملاقات‌های مردمی مراجعه کرده و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنها صادر شده است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا در تمامی حوزه‌ها از جمله قرارداد رهن و اجاره در حکم قانون و لازم الاجراست، افزود: بنده تاکید کرده ام که این موضوع پیگیری شود و اگر حکمی خلاف آن صادر شده باشد تا لحظه آخر پیگیری خواهم کرد و نتیجه را اطلاع رسانی خواهم کرد.

وی همچنین از مردم خواست چنانچه گزارش و یا شکایتی در این مورد دارند به قاضی حوزه ریاست دادگستری استان واقع در میدان شهرداری طبقه سوم دادگستری مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا