شهرستان ها

دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی برخورد قاطع و سخت‌گیرانه‌ای دارد

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضا در مورد تخلفات انتخاباتی سخت گیر است و با جرائم انتخاباتی برخورد قاطع می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دلیجان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات از مؤلفه‌های امنیت کشور است و اگر کسی در تشویق مردم به این حضور آگاهانه کوتاهی کند مدیون امام راحل و شهدا است.

وی ادامه داد: تأمین امنیت انتخابات، پیشگیری از تخلفات نامزدها و رعایت اخلاق در زمان تبلیغات در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا مورد تاکید دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: دستگاه قضا در تخلفات انتخاباتی سخت گیر و برخورد قاطع دارد و اجازه نخواهد داد تخلفی در این حوزه صورت گیرد همچنین در مواردی از تبلیغات سو و غیرقانونی که سبب تشویش اذهان عمومی شده و خدشه به آبروی افراد و کاندیداها وارد کند ورود می‌کند.

موسوی با بیان اینکه اجرای عدل فقط بر عهده قوه قضائیه نیست، عنوان کرد: گستره عدل وسیع است و هر کدام از مسئولان در نظام اسلامی موظف به اجرای عدل هستند.

وی گفت: سند تحول قضائی را از افتخارات نظام اسلامی در گام دوم دوم انقلاب دانست که این سند برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است و تجارب ۴۰ ساله قوه قضائیه و نظر کارشناسان در این سند مورد توجه قرار گرفته است همچنین بررسی و بومی‌سازی سند تحول دستگاه قضائی کشور در دیگر نهادها نیز تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: این سند هفت مأموریت را برای دستگاه قضا براساس اسناد بالا دستی تعریف کرده و ۱۴ شاخص تحول‌آفرین که سبب رضایتمندی مردم می‌شود، در آن بیان شده است که این سند بر اساس محورهای مقابله با فساد و تحقق کارآمد تهیه شده و اجرای عدالت و رضایتمندی مردم نتایج اجرای درست آن است.

وی اظهار کرد: شهرستان دلیجان به‌دلیل اینکه چهار راه ارتباطی مناطق مختلف در کشور است و اتباع خارجی در این شهرستان سکونت دارند شرایط خاصی دارد و مسئولان قضائی باید این شرایط را بشناسند.

به گزارش مهر، در این مراسم از علیرضا ترابی رئیس دادگستری دلیجان تقدیر و عباس آئینه در سمت دادستان این شهرستان منصوب شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا