شهرستان ها

دستگیری ناامن کنندگان پارک دراک/اجرای ۲ هزار برنامه در هفته ناجا

شیراز- فرمانده انتظامی استان فارس خبر از دستگیری هر ۴ متهم نا امن کننده و اخاذ پارک کوهستانی دراک داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ رهام بخش حبیبی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۴ متهم اخاذ و زورگیری که در پارک کوهستانی دراک اقدام به نا امنی منطقه کرده بودند با تلاش ۲۵ روزه مأموران نیروی انتظامی دستگیر و در چارچوب قانون نسبت به برخورد با این افراد اقدام خواهد شد.

وی خبر از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق داد و ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد میزان کشفیات افزایش یافته و بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: طی این مدت زمانی ممیزان کشفیات مواد مخدر نیز ۲۱ درصد افزایش یافته و ۳۶ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف و به مراجع قانونی ارجاع شده است لازم به ذکر است که طی این مدت ۹۰ درصد از پرونده‌هایی که توسط پلیس امنیت فضای مجازی (فتا) تشکیل و پیگیری شده است به سرانجام رسیده و به مشکلات افراد رسیدگی شده است این در حالی است که طی این مدت ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به مشاوران نیروی انتظامی ارجاع شده منجر به مصالحه شده است.

سرتیپ حبیبی ادامه داد: طی مدت زمان اشاره شده بالغ بر ۱۹۰ نفر از اراذل و اوباشی که برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بودند پس از ارتکاب جرم توسط نیروهای انتظامی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شده اند.

وی در خصوص هفته نیروی انتظامی نیز بیان کرد: هفته نیروی انتظامی از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه با عنوان هفته نیروی انتظامی عنوان شده و شعار امسال این هفته نیز پلیس هوشمند امنیت پایدار است.

به گفته این مقام مسئول طی هفته نیروی انتظامی حدود ۲ هزار برنامه در کل استان برنامه‌ریزی شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان هفته نیروی انتظامی انجام می‌شود لازم به ذکر است که با توجه به رشد فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم انتظار می‌رود تمامی آحاد جامعه به توصیه‌های پلیس در خصوص فضای مجازی توجه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه برخی از مردم هشدارها را زیاد جدی نمی‌گیرند و سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها شده، تصریح کرد: خلاف‌کاران هم ترفندها را تغییر دادند که باید رسانه به میدان آید و این موارد را اطلاع‌رسانی کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا