شهرستان ها

دغدغه‌ مردم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت است

شهرکرد- رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: دغدغه‌ مردم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت است که باید فرصت بروز رفتار هنجارشکنانه از این افراد گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا بهرامی پیش از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی مقامات قضائی چهارمحال و بختیاری با فرماندهان نیروی انتظامی در راستای تعیین ساز و کار جلب ویژه مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش، ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی پرسنل جان بر کف نیروی انتظامی برای حفظ نظم و امنیت در جامعه و همچنین تعامل با دادگستری به منظور اجرای احکام قضائی، اظهار کرد: بخش مهمی از تلاش‌های مشترک نیروی انتظامی و دادگستری در اجرای دقیق و به موقع احکام قضائی متبلور است.

وی عنوان کرد: اگر این احکام به صورت ناقص و یا نادرست اجرا گردد اقدامات و عملکرد این دو مجموعه برای اجرای عدالت و قانون نزد مردم کم رنگ خواهد شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مهم مردم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت است و در این راستا مجموعه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باید ضمن شناسایی و کنترل مستمر این افراد فرصت هر گونه عرض اندام و بروز رفتارهای هنجارشکنانه را از آن‌ها بگیرند.

بهرامی ادامه داد: ممکن است برای انجام این مهم جوسازی‌هایی نیز صورت گیرد و ما متهم به زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی متهمان شویم، اما تلاش ما بر مبنای حمایت از حقوق متعالی شهروندان و حفظ آزادی‌های مشروع و امنیت اجتماعی مردم است.

برخورد با جرایم مشهود نیاز به دستور قضائی ندارد

دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست با تقدیر از تعامل و ارتباط مؤثر نیروی انتظامی با دادسرا و دستگاه قضائی گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ بخش‌های مختلف نیروی انتظامی تعامل بسیار مطلوبی را با دادسرا داشتند و امیدواریم این تعامل در سال آینده نیز به نحو مطلوب تداوم داشته باشد.

عبدالرضا علیمحمدی مطرح کرد: امروز حفظ نظم و امنیت، برقراری قانون و اجرای عدالت خط مشی اصلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی به حساب می‌آید و به همین سبب دشمنان نظام سعی دارند تا با استفاده از افراد مشکل دار و اراذل و اوباش این سیاست را در جامعه تضعیف کنند.

وی افزود: خوشبختانه با درایت و تلاش‌های شبانه روزی نهادهای امنیتی و نیروهای نظامی و انتظامی، معاندان نظام تاکنون در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام مانده اند.

دادستان شهرکرد گفت: شناسایی و برخوردهایی که در زمینه مجرمان خطرناک و سابقه دار در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که این مهم به نحو چشمگیری از بسیاری معضلات و ناامنی‌ها جلوگیری کرده است پس باید این اقدامات و تلاش‌ها تقویت و استمرار داشته باشد.

علیمحمدی با تأکید بر اینکه برخورد با جرایم مشهود نیاز به دستور قضائی ندارد، ادامه داد: مردم در مواجهه با اقدامات هنجار شکنان انتظار برخوردی سریع و قاطع دارند و شاید این امر در مقایسه با انجام پروسه قضائی بیشتر مورد توجه و استقبال عموم باشد.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه در برخورد با مجرمان خطرناک و افراد سابقه دار باید تدابیر لازم سنجیده شود، مطرح کرد: باید بر حسب نوع جرم و حساسیت آن در جامعه با مجرم برخورد مقتضی و لازم صورت پذیرد اما انجام این امر مستلزم هماهنگی‌ها و تعیین رویه‌ای مشخص و مدون است تا موجب سو استفاده دشمنان را فراهم نیاورد.

سردار منوچهر امان اللهی اظهار کرد: برای تعقیب و جلب ویژه متهمان و مجرمان خطرناک و سابقه دار باید لیست این افراد از سوی مراجع قضائی به پلیس تخصصی ارجاع گردد تا پلیس نسبت به جلب و دستگیری آن‌ها اقدام کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا