شهرستان ها

دلایل حضور حداکثری در انتخابات/ داوطلبان برنامه ارائه کنند

زنجان- در حالی انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس و تاثیرگذار خود نزدیک می شود که مردم از بداخلاقی و فرار به جلو برخی کاندیداها گله مند هستند.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: رقابت‌های انتخاباتی طی روزی اخیر وارد مرحله جدید خود شده و انتخابات شوراها در زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری رنگ باخته و دواطلبان انتخابات شوراها خود را در ترکیب ستادهای ریاست جمهوری جا می‌دهند تا شاید به کمک مقبولیت فلان کاندیدا برای خود جایگاهی برای ورود به شورای شهر کسب کنند.

طی روزهای اخیر با مشخص شدن ۷ نفر کاندیداهای ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها و پیش بینی‌ها در خصوص مقبولیت و رأی آوری هر یک از کاندیداها شدت یافته است، اصولگرایان و اصلاح طلبان دو ضله تبلیغات انتخاباتی هسشتند که همواره در طی سال‌های اخیر شاهد آن بودیم شهروندان زنجانی تلاش کردند با حساسیت ویژه رأی خود را به کارآمدی بدهند.

طی روزهای اخیر و بعد از برگزاری دو دور مناظره انتخاباتی بین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری فضای بحث و تحلیل در خصوص این مناظره و آینده صندلی ریاست جمهوری ایران در بین شهروندان زنجانی شدت گرفته، برخی شهروندان زنجان فضای پیش آمده در مناظره و بد اخلاقی و شانتاژ بازی و فرار به جلو مقصران وضعیت موجود جامعه که طی ۸ سال حضور در بخش‌های مختلف دولت و یا حمایت از عملکرد دولت باعث افزایش چالش و مشکلات اقتصادی در جامعه شده را توهین به شعور و درک مردم می‌دانند.

استان زنجان به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در بخشهای مختلف دارای جایگاه ویژه ای است و در صورت پرداخت مناسب به این ظرفیت‌ها و برنامه ریزی برای استان می‌توان از این ظرفیت‌ها به شکل جامع و هدفمند استفاده کرد.

یک شهروند زنجان با انتقاد از روند موجود اقنصادی جامعه، لزوم توجه به حوزه اقتصاد و ارائه برنامه توسط داوطلبان ریاست جمهوری را مورد تاکید قرار داده و می‌گوید: وضعیت موجود اقتصادی جامعه و افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار ربطی به تحریم ندارد و مسئولان ناتوانی خود در کنترل و ساماندهی حوزه اقتصاد را نباید به طرف تحریم سوق دهند.

امیر حسین رضایی با بیان اینکه در مناظره شاهد فرار به جلو و شانه خالی کردن برخی داوطلبان از شرایط موجود که دلیل حداقل بخشی از آن خودشان بوده‌اند، می‌افزاید: کاندیداهای منتسب به دولت به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار ۸ سال، کسانی دیگر عامل بوجود آمدن شرایط فعلی بوده‌اند.

دلایل حضور حداکثری در انتخابات/ داوطلبان برنامه ارائه کنند

وی با بیان اینکه امروز مهمترین دغدغه ما تأمین معاش و رفع موانع اقتصادی است بر این اساس باید رئیس جمهوری انتخاب شود که بتواند این مشکل را به طور ریشه‌ای حل کند، ادامه می‌دهد: با فرار کردن به جلو و شانتاژ بازی نمی‌توان کشور را مدیریت کرد و در این صورت وضعیت کشور همانند شرایط فعلی می‌شود.

یک فعال حوزه صنعت نیز در خصوص فضای پیش آمده در حوزه صنعت و اقتصاد کشور می‌گوید: امروز حوزه صنعت دچار چالش‌های فراوانی است که داوطلبان باید به جای بی اخلاقی و توهین به همدیگر برنامه خود را برای رفع این چالش‌ها بکار ببرند.

سیستم بانکی بزرگترین ضربه را به حوزه صنعت و کارآفرینی می‌زند

احمدیان با بیان اینکه امروز از بانکداری اسلامی و بدون ربا تنها یک نام مانده و سیستم بانکی بزرگترین ضربه را به حوزه صنعت و کارآفرینی می‌زند، چالش‌های پیش آمده در سال‌های اخیر حوزه بانکی را نشان از ناتوانی در ساماندهی حوزه بانکی و اقتصادی عنوان کرده و ادامه می‌دهد: متأسفانه بانک‌ها به جای کمک به توسعه صنعتی، مانع ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای رفع مسائل اقتصادی کشور باید از صنعتگران و تولید کنندگان داخل کشور حمایت شوند، می‌گوید: سیستم بانکی فعلی مانع از توسعه صنعت و اقتصاد کشور است و برای رفع این چالش باید ساختارها بازنگری شود و اگر می‌خواهیم شاهدا ایران مقتدر و توانمند باشیم باید به سمت حمایت بانک‌ها از اقتصاد و صنعت برویم.

خانم بهروزی یکی از دانشجویان زنجانی نیز با انتقاد از مباحث مطرح شده در مناظرات، رویکرد پیش آمده را غیرقابل قبول عنوان کرده و می‌گوید: داوطلبان انتخابات به جای شانتاژ بازی و بی اخلاقی برنامه خود را برای جامعه و بخصوص قشر جوان و تحصیلکرده ارائه بدهند.

وی با تاکید بر اینکه دوران بگم بگم و کسب رأی با بی اخلاقی تمام شده و با این شیوه نمی‌توان جامعه را به سرمنزل مقصود رساند، ادامه می‌دهد: نباید از فرصت مناظرات و تبلیغات انتخاباتی برای توهین استفاده کرد بلکه باید اگر واقعاً برنامه و طرحی مطلوب برای اداره کشور دارند بیان کنند نه تخریب و توهین.

امام جمعه ابهر نیز با تاکید بر اینکه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراها باید شفافیت لازم را در برنامه‌ها و صحبت خود داشته باشند و از دروغ پردازی و ارائه برنامه‌های غیرواقع پرهیز کنند، می‌گوید: یکی از مهمترین و چالشی ترین موضوعاتی که در دورهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری و همچنین سایر انتخابات وجود دارد و به عنوان یک بحث داغ و کلیدی مطرح است، مسئله شفافیت و شایسته گزینی است.

دلایل حضور حداکثری در انتخابات/ داوطلبان برنامه ارائه کنند

حجت الاسلام جعفر رحیمی می‌افزاید: در آستانه انتخابات بسیار بزرگی قرار گرفته‌ایم، این انتخابات در ایران به عنوان مظهر مردم سالاری دینی، یک عامل بی بدیل و تعیین کننده در تحکیم پشتوانه‌های مردمی نظام و خنثی کننده تهدیدات دشمنان و تضمین کننده امنیت ملی و همچنین عامل افزایش آبروی بین المللی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی تمامی مسئولین و کارگزاران برای اداره امور کشور از طریق انتخابات و با رأی مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب می‌شوند، ادامه می‌دهد: بنابراین رأی مردم در هر یک از انتخابات ایران هم از نظر کمیت (میزان مشارکت مردم) و هم از نظر کیفیت ارتباط مستقیم با میزان کارآمدی نظام، پیشبرد امور و حل مشکلات کشور دارد هرچند تمامی انتخابات‌ها در ایران به دلیل ماهیت نظام و اصالت رأی مردم واجد اهمیت است و اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد اما انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

رحیمی با بیان اینکه با تأمل در مجموعه شرایط و تحولات در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌توان به دلایل این اهمیت مضاعف پی برد، می‌گوید: انتخابات ۱۴۰۰ در شرایطی برگزار می‌شود که از یک سو قدرت افول آمریکا به عنوان محور نظام سلطه و دشمن اصلی انقلاب اسلامی پیش از پیش آشکار شده است و از سویی دیگر با تشدید فشارهای حداکثری و جنگ اقتصادی دشمن و همچنین به دلیل بعضی از سو مدیریت‌ها به همراه تحرکات روزافزون جریان تحریف و تخریب گر اعتماد مردم به صداقت مسئولان و کارآمدی نظام دینی آسیب دیده است.

رحیمی با بیان اینکه انتخابات امسال به منزله شب قدر کشورمان است، می‌افزاید: ملت ایران با رأی آگاهانه خودشان، آینده کشورمان را رقم می‌زنند اگر ما از وضع موجود ناراضی هستیم راه حل قهر کردن با صندوق‌های رأی نیست و راه حل آن هجوم آوردن و حضور پیدا کردن در پای صندوق‌های رأی است و یک رأی عاقلانه و عالمانه و با انتخاب اصلح، آینده زیبایی را برای کشورمان رقم خواهیم زد.

بی شک انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای دخالت. مستقیم مردم در زمینه تصمیم گیری است لذا انتخاب آگاهانه باعث. رفع مشکلات و چالش‌های جامعه می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا