شهرستان ها

دنیا شاهد یک الگوی موفق در حاکمیت سیاسی اسلام است

کوار – امام جمعه کوار گفت: امروز دنیا شاهد یک الگوی موفق و سربلند از قدرت و حاکمیت سیاسی اسلام در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های امروز نماز عید قربان، این عید بزرگ را یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (علیه السلام) در برابر پروردگار خویش دانست و اظهار کرد: در این روز علاوه بر این‌که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تأسّی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: حج، ترکیبی از این دو عنصر سیاسی و معنوی است؛ و دین مقدّس اسلام آمیزه پُرشکوه و باعظمتی از سیاست و معنویّت است.

خطیب نماز عید قربان در کوار یادآور شد: دشمنان ملّت های مسلمان در تاریخ اخیر، کوشش انبوهی را برای سست کردن این دو اکسیر زندگی‌بخش، یعنی وحدت و معنویّت، در میان ملّت های ما به کار گرفته‌اند.

حجت الاسلام گشول بیان داشت: دشمنان، معنویّت را با ترویج سبک زندگی غربی که تهی از روح معنوی و برآمده از کوته‌بینی مادّی است، کم‌رنگ و بی‌رمق می‌کنند، و وحدت را با گسترش و شدّت بخشیدن به انگیزه‌های موهوم تفرقه مانند زبان و رنگ و نژاد و جغرافیا به چالش می کشند.

وی خواستار شد: امّت اسلامی که اکنون نمونه کوچک آن در مراسم نمادین حج دیده می‌شود، باید با همه وجود، به مقابله برخیزد و با یاد خدا، کار برای خدا، تدبّر در کلام خدا، اعتماد به وعده‌های خدا را در ذهنیّت همگانی خویش تقویت و از سویی بر انگیزه‌های تفرّق و اختلاف فائق آید.

امام جمعه کوار خاطرنشان ساخت: آنچه امروز با قاطعیّت می‌توان گفت، آن است که شرایط کنونی جهان و جهان اسلام برای این تلاش ارزشمند از همیشه مساعدتر است، زیرا اوّلاً امروز نخبگان و بسیاری از توده‌های مردم در کشورهای اسلامی به ثروت عظیم معرفتی و معنوی خود توجّه یافته و به اهمّیّت و ارزش آن پی برده‌اند.

حجت الاسلام گشول اضافه کرد: این خودآگاهی اسلامی، پدیده‌ای شگرف و معجزآسا به نام مقاومت در قلب دنیای اسلام آفریده است که قدرت‌های استکباری در برابر آن بشدّت دچار مشکل هستند.

او صحنه‌ی فلسطین را یکی از جلوه‌گاه‌های این پدیده شگفت‌انگیز دانست که توانسته رژیم طغیانگر صهیونیست را از حالت تهاجمی و عربده‌کشی به وضعیّت دفاع و انفعال بکشاند و مشکلات سیاسی و امنیّتی و اقتصادی آشکار کنونی را بر آن تحمیل کند.

خطیب نماز عید قربان کوار اظهار کرد: نمونه‌های درخشان دیگر مقاومت را می‌توان در لبنان و عراق و یمن و برخی نقاط دیگر بوضوح مشاهده کرد.

حجت الاسلام گشول اذعان کرد: امروز دنیا شاهد یک الگوی موفّق و یک نمونه سرافراز از قدرت و حاکمیّت سیاسی اسلام در ایران اسلامی است، ثبات، استقلال، پیشرفت و عزّت جمهوری اسلامی، حادثه‌ای بس عظیم و پُرمعنی و جذّاب است که می‌تواند اندیشه و احساس هر مسلمان بیدار را به خود جلب کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا