شهرستان ها

دو کلینیک ویژه سالمندان در تامین اجتماعی قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: برای سال جاری طرح غربالگری‌های قند خون نوزادان و سرطان دهانه رحم اجرا می‌شود؛ همچنین کلینیک سالمندان در درمانگاه سینا و بیمارستان رازی راه‌اندازی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین محسن شمس‌الدینی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در حوزه عمرانی در سال گذشته ۱۶ میلیارد برای پروژه هتلینگ بیمارستان رازی هزینه شد و برای امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای سه پروژه در این بیمارستان نیاز داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی در مرحله ابتدایی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در بیمارستان تاکستان برای یک پروژه هتلینگ با ۱۳ میلیارد هزینه شد و برای پروژه‌های چهارگانه شامل انبار دارویی، اورژانس، دیالیز و لندری هم مجوزات اخذ شده و مراحل ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: دستگاه سی تی اسکن تاکستان قدیمی بود که مجوز یک دستگاه جدید گرفته شد و برای آن ۱۴.۵ میلیارد تامین بودجه شده که بزودی خریداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در طول یک سال گذشته بیماران بستری ۳۰ هزار   ۱۳۵ نفر بودند، ۱۳ هزار و ۱۰۰ مورد جراحی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزیت سرپایی، ۱۵ هزار مورد سی تی اسکن و ۹ هزار و ۲۰۰ مورد ام‌آری داشتیم.

شمس‌الدینی اضافه کرد: ۶ میلیون و ۵۰۰ مورد نسخه برای درمان غیرمستقیم پرداخت شده است.

راه‌اندازی درمانگاه مراقبت از مادران باردار در بیمارستان رازی

وی بیان کرد: به مناسبت هفته تامین اجتماعی درمانگاه مراقبت از مادران باردار برای پایش وضعیت مادران از ابتدای بارداری تا زمان حمل وضع در بیمارستان  رازی راه‌اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: همچنین درمانگاه مغز و اعصاب در بیمارستان رازی به عنوان پایلوت کشوری فعال شده است.

این مسئول درباره پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی گفت: مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی تا دی ماه ۱۴۰۱ پرداخت شده، مراکز خصوصی تا آذر ۱۴۰۱ و درمانگاه‌های خصوصی و سایر مراکز تا دی ماه ۱۴۰۱ پراخت شده، همچنین مطالبات داروخانه‌های خصوصی هم تا اردیبهشت ۱۴۰۲ پرداخت شده و در این حوزه به‌روز هستیم.

وی ادامه داد: در غربالگری بیماران مزمن سالمندی ۱۲ هزار مورد غربالگری سرطان روده  انجام شده که در نتیجه آن ۱۳ مورد شناسایی و درمان شدند، همچنین در سرطان سینه هم با پایش ۳ هزار و ۲۰۰ مورد ۹ بیمار شناسایی شدند.

این مسئول بیان کرد: برای دیابت و فشار خون با غربالگری یک‌هزار و 200 نفر 300 مورد ابتلا کشف شد و از هر 4 نفر یک مورد ابتلا داشتیم، در کلینیک‌های فشار خون و دیابت هم 3 هزار  بیمار پذیرش شده داریم.

وی اظهار کرد: 7 تا 8 سال بود که تبدیل وضعیت پزشکان را نداشتیم اما ۳۰ تا ۴۰ پزشک در استان از قرادادی به پیمانی تبدیل شده و برای سایر نیروهای انسانی هم ۱۱۰ مجوز داشتیم که ۸۷ مورد جذب کردیم؛ البته ۱۰۵ نفر بازنشسته داشتیم و برای آزمون استخدامی امسال هم ۱۴۳ مجوز اعلام کردیم.

شمس‌الدینی عنوان کرد: جذب پزشکان بعد از بازنشستگی را هم داریم و استقبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: کمبود پزشک متخصص کشوری بوده و مخصوص استان قزوین نیست، تامین آن هم به عهده وزارت بهداشت است؛ البته در آئین نامه‌های جدید شرایطی فراهم شده که پزشکان برای کار کردن در تامسن اجتماعی تشویق می‌شوند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا