شهرستان ها

ذبح و کشتار دام آبستن در کرمانشاه گزارش نشده است

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت کشتار دام‌های آبستن در استان، گفت: ذبح و کشتار دام آبستن در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشتار غیرمجاز دام به ویژه دام‌های آبستن به عنوان یک پدیده غیربهداشتی و ناسالم در استان کرمانشاه ممنوع است.

وی افزود: برای پیشگیری از ذبح غیرمجاز دام در استان کرمانشاه باید تمام دستگاه‌های مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، اصناف، اداره محیط زیست و نیروی انتظامی با اداره دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی افراد سودجو دام‌های بیمار و در حال مرگ را در بازار و کوچه و خیابان عرضه می‌کنند و مردم باید آگاه باشند به علت تفاوت قیمت گوشت‌های غیربهداشتی سلامت خانواده خود را در معرض خطر قرار ندهند.

حیدری با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر ذبح دام‌های آبستن در استان کرمانشاه گزارش نشده، گفت: ۲ کشتارگاه صنعتی مجاز در کرمانشاه و یک کشتارگاه در کنگاور و ۱۱ کشتارگاه سنتی در استان کرمانشاه آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: هرگونه کشتار دام در استان کرمانشاه باید با اجازه کارشناسان بهداشتی انجام گیرد و اگر تخلفی مبنی بر ذبح غیرمجاز دام گزارش شود طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا