شهرستان ها

ذخیره خونی در اصفهان به کمتر ۴روز رسید/نیاز فوری به گروه‌های منفی

اصفهان – مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: میزان ذخیره خون استان اصفهان به چهار روز رسیده که ۶ روز کمتر از میزان استاندارد است.

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره خونی در استان اصفهان اظهار داشت: مدت زمان استاندارد ذخیره خونی ۱۰ روز است و این در حالی است که در حال حاضر این میزان در استان اصفهان به چهار روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر ساله با شیوع فصل سرد همواره با کمبود گروه‌های خونی به دلیل کاهش مراجعه مردم به مراکز اهدای خون مواجه می‌شویم، ابراز داشت: امسال به دلیل قرار گرفتن در پیک آنفلوآنزا با شرایط بدتری رو به رو شده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه میزان کمبود گروه‌های خون منفی و به ویژه اُ منفی بیش از دیگر گروه‌های خونی است، ابراز داشت: میزان ذخیره این گروه خونی به ۲ روز کاهش یافته است.

تعداد مراجعات روزانه اهدای خون به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای تعریف شده در شهرستان اصفهان باید روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کنند، اضافه کرد: این در حالی است که امروز میزان مراجعات به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است.

فتوحی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۹ درصدی میزان اهدای خون بوده‌ایم، اضافه کرد: این در حالی است که میزان مصرف هم به همین میزان وبیشتر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که روز به روز به تعداد تخت‌های بیمارستانی و نیاز خون بیشتر برای بیماران افزوده می‌شود و از این روز از آنها درخواست داریم بیش از گذشته به امر اهدای خون توجه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: همچنان میزان اهدای خون بانوان در اصفهان کمتر از چهار درصد و درخواست داریم این قشر نیز بیش از گذشته به اهدای خون توجه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا