شهرستان ها

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در آبادان

آبادان- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

جعفر ربیحاوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بحران ریزگردها را در کشور و به ویژه در جنوب و جنوب غرب خوزستان بسیار مهم دانست و اظهار کرد: شهرستان آبادان با شرایط اقلیمی خاص در سال‌های گذشته با افزایش غلظت ریزگردها و طوفان گرد و غبار روبه‌رو بوده است.

وی افزود: تجهیزات جدید سنجش آلاینده‌های هوا برای راه‌اندازی سیستم پایش غلظت ریزگردها و سایر آلاینده‌های هوا و تأمین اهداف برنامه سازگاری و مقابله با پدیده گرد و غبار پس از مکان‌یابی و بر اساس ضوابط فنی استقرار ایستگاه‌های سنجش ذرات معلق هوا و تأیید مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت خریداری شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: این تجهیزات شامل دستگاه اندازه‌گیری و نمونه‌برداری ذرات هوای آزاد، دستگاه غبار سنج محیطی پرتابل، دستگاه گاز سنج محیطی پرتابل هستند.

ربیحاوی خبر داد: این ایستگاه به زودی توسط معاون وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور افتتاح و به شبکه ملی پایش غلظت ریزگردها متصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش بار آلودگی هوا در بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته به دلیل افزایش مراجعات، تعدادی دستگاه پرتابل تصفیه هوای بیمارستان با فیلتر هپا نیز خریداری شده و برای کاهش بار آلودگی تحویل مراکز مذکور شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ارزش ریالی تجهیزات جدید خریداری شده را چهار میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا