شهرستان ها

راه‌اندازی روستا بازارها گامی بلند در جهت حذف دلالان است

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی گفت: راه‌اندازی روستا بازارها گام بلندی در جهت قطع دست دلالان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تعاون روستایی، مرتضی حنیفه‌زاده با حضور در نشست بررسی و حل مشکلات و موانع بخش کشاورزی استان اصفهان با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی، وزارت معیشت است و ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد، بر توجه ویژه بر بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: مردمی شدن جهاد کشاورزی تنها راه نجات این صنعت مهم از بحران‌های موجود است بنابراین باید سعی کنیم کشاورزی کشور عزتمند شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در پایتخت نشسته‌ایم و برای کشاورزی کل کشور تصمیم می‌گیریم و این اشتباه است.

این مقام مسئول با اشاره به این که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد تولیدات گیاهی در اختیار بانوان است، اظهار داشت: سامانه تاک در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی برای ثبت پیگیری شما کشاورزان و رفع موانع تولید طراحی شده است.

مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در ادامه به دولت جدید و چالش زنجیره‌های ارزش در امنیت غذایی اشاره و اضافه کرد: خبرگان کشاورزی، دام و طیور و سایر بخش‌ها باید با تشکیل کمیته‌ای مطالبات و نیازهایشان را به گوش مسئولان برسانند.

مشاور وزیر جهاد در رابطه با رفع آبرسانی سیار برای بخش‌های بی‌آب افزود: سپاه و بسیج همواره در کنار بخش کشاورزی بوده و در این زمینه نیز آمادگی کامل برای رفع مشکل را دارند.

حنیفه‌زاده تصریح کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی کامل را برای حمل و نقل نهاده‌ها دارد و قیمت حمل آن نیز نسبت به حمل با کامیون ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

وی در رابطه با صادرات مازاد دام سبک نیز گفت: در این خصوص نیز اقداماتی در حال انجام است و به زودی خبر خوشی را برای دامداران استان اصفهان در زمینه صادرات خواهیم داشت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه به بانک‌ها به عنوان بزرگترین موانع تولید اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی روستا بازارها گامی بلند در جهت رسیدن به بازار کشاورزی کشور است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا