شهرستان ها

رتبه اول جشنواره علمی پژوهشی کشور به دانش آموزان فارسی رسید

شیراز – مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه دانش آموزان فارسی با کسب ۸۵ مقام در جشنواره علمی پژوهشی ، توانستند مقام اول کشوری را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد اسماعیلی گفت: این جشنواره در قالب ۱۰ رشته به میزبانی استان‌های مختلف کشور در تمامی دوره‌های تحصیلی و در حوزه‌های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و علوم نوین به دو صورت نظری و مهارتی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رشته‌های زیست فناوری به میزبانی تهران، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به میزبانی البرز، انرژی‌های نوین به میزبانی فارس، ادبیات و علوم انسانی به میزبانی گلستان، گیاهان دارویی و طب سنتی به میزبانی مرکزی، فناوری‌های فضایی و حوزه حمل و نقل پیشرفته به میزبانی تهران برگزار شد.

اسماعیلی گفت: همچنین رشته‌های نانوفناوری به میزبانی تهران، نجوم به میزبانی خراسان رضوی، آزمایشگاه به میزبانی مرکزی و کد نویسی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد. وی گفت: فارس درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در این جشنواره با معرفی ۴۷ دانش آموز برگزیده، رتبه دوم کشور را کسب نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه امسال با حرکتی رو به جلو، دانش آموزان فارسی توانستند با معرفی ۸۵ دانش آموز برگزیده کشوری، رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و بر قله جشنواره کشوری علمی پژوهشی بدرخشد.

اسماعیلی گفت: استقبال دانش آموزان فارسی از این جشنواره بی نظیر بود به طوری که در سال گذشته ۱۴ هزار ۵۰۰ مشارکت کننده داشتیم و این عدد امسال با رشد بیش از ۱۰ برابری به یکصد و شصت و دو هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

وی گفت: با توجه به درخشش دانش آموزان استان فارس، میزبانی اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی در هفته پژوهش به استان فارس و شهر شیراز واگذار گردیده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا