شهرستان ها

رزمایش جهادگران فاطمی۲ در سراسر کشور برگزار می شود

ارومیه – رئیس سازمان بسیج سازندگی از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد، به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی اصناف، پزشکی، مهندسین عمران، برپایی میز خدمت در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، کارمندان، مهندسین کشاورزی پای کار خواهند بود.

وی گفت: در قالب این رزمایش توزیع بسته معیشتی، اهدای جهیزیه، کارهای عمرانی مثل آب شرب روستایی، کانال کشی قنات، توسعه مسکن محرومین، احیای صنایع خرد و کوچک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در ۲۸ آبان ماه افزود: این رزمایش با ۱۲ نوع خدمت در کل کشور و در یک‌هزار نقطه با عنوان یک‌هزار قرارگاه آغاز می‌شود.

سردار زهرایی بیان کرد: خدمات ارائه شده در قالب بسیج اصناف، طرح همگام با کشاورز، نهضت کمک مومنانه، مسکن محرومان، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد مهم شناسایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در ۱۲ عرصه خدمت رسانی در یک هزار نقطه با حضور ۱۴ هزار گروه جهادی و ۱۵۰ هزار جهادگر فعالیت خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه با دولت سیزدهم با عنوان  «طرح محرومیت زدایی مردم پایه» در بیش از ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا اشاره کرد و گفت: در این مناطق محرومیت زدایی انجام می‌دهیم، در ۳۲۵ محله روستایی که دارای بافت فرسوده و آسیب پذیر است، فعالیت می‌کنیم.

رئیس جهاد سازندگی کشور با بیان اینکه ۴۲ هزار نیروی جهادی در کشور فعال است، ادامه داد: این گروه‌های جهادی با حضور نیروهای مردمی و داوطلب بسیجی بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نظام مأموریت‌های جهادی و انقلابی خود را در کنار دولت انجام می‌دهند.

سردار زهرایی اضافه کرد: اکنون در ۳۲ استان مجمع جهادی و کارگروه‌های ۱۲ گانه تخصصی هم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: طی ۵ سال، یک هزار قرارگاه عملیاتی جهادی به صورت محلی و منطقه‌ای و پهنه‌ای ایجاد می‌شود که کار مردمی انجام می‌دهند که تاکنون ۱۶۵ مورد به سرانجام رسیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا