شهرستان ها

رسانه‌های استان قزوین همانند یک کودک بی‌سرپرست هستند

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

مدیر مسئول هفته نامه مینودر گفت: در حال حاضر رسانه‌های استان قزوین همانند کودک بی سرپرستی شده‌اند که با نبود خانه مطبوعات و به تعویق افتادن برگزاری انتخابات دوره پنجم دچار یک نوع سردرگمی هستند.


عاطفه مشایخ موینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با انتقاد به عملکرد دوره چهارم خانه مطبوعات قزوین گفت: دیدار هر چند وقت هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتشار خبر آن در عمل گره گشای مشکلات خبرنگاران نبود.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات دوره چهارم اگر امکانات مالی هم نداشت از توان معنوی، ظرفیت و قدرت خود هم استفاده نکرد و دستاورد قابل توجهی نداشت و برای وعده‌های داده شده در بسیاری از موارد اقدامی صورت نگرفت و اگر هم کاری انجام شده برای اعضای خانه قابل لمس نبوده است.

مدیر مسئول هفته نامه مینودر بیان کرد: ساماندهی مطلوب خبرنگاران و ارتقاء جایگاه آن‌ها و ساماندهی مطلوب آگهی‌ها و دفاع از حقوق قضایی اصحاب رسانه استان از جمله انتظارات خبرنگاران بود که متاسفانه محقق نشد؛ در این دوره فرصت ارتباطات بیشتر با مدیران بسیار فراهم بود و هیأت مدیره نتوانست از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: بحث دیگر اینکه خانه مطبوعات از بحث نظارتی خود غافل شد و حتی در بحث دعوت خبرنگاران در نشست‌های خبری و برنامه‌ها یک نگاه گزینشی در این سال‌ها به وجود آمد و اغلب مدیران روابط عمومی، خانه مطبوعات را عامل این قضیه می‌دانستند.

مشایخ موینی یادآور شد: در بسیاری از موارد خود ما اصحاب رسانه مقصر اصلی کار بوده و هستیم، اینکه مطالبه‌گر نبوده‌ایم، ما حتی از داشتن کارت خبرنگاری برای هویت بخشی به خودمان محروم هستیم، متاسفانه بسیاری از “خبرنگارنماها” در دوره چهارم خانه به صورت قارچ‌گونه رشد کردند، بدون اینکه تجربه کار را داشته باشند و در این قضیه خانه مطبوعات ورود نکرد تا اجازه ندهد هر فردی وارد این صنف شود و نتیجه‌اش آن شد که هم اکنون شاهد آن هستیم.

وی اظهار کرد: البته درست است که آنچه یک تشکل را در خدمت‌رسانی موفق می‌سازد پشتوانه قوی و منابع مالی در راستای تحقق اهداف است و شاید  خانه مطبوعات اعتبار ناچیزی را از ارشاد دریافت می‌کند؛ اما کاملا واضح و مبرهن است که اختلافات جناحی در این دوره باعث شد که همه وعده‌های داده شده اجرایی نشود.

مدیر مسئول هفته نامه مینودر ادامه داد: بی اعتمادی به خانه مطبوعات و عدم عملکرد مناسب در دوره‌های مختلف باعث شده است که حتی خبرنگاران از پرداخت حق عضویت هم  خودداری کنند.

این فعال رسانه استان بیان کرد: وجود خانه مطبوعات بهتر از نبود آن است و در دوره جدید باید افرادی به این خانه ورود کنند که حرفی برای گفتن داشته باشند و از همه ظرفیت‌ها برای ارتقا جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها استفاده کنند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا