بین الملل

کارگران سامسونگ برای اولین بار در تاریخ اعتصاب می‌کنند

کارگران سامسونگ برای اولین بار در تاریخ اعتصاب می‌کنند


اتحادیه‌ کارگر شرکت سامسونگ الکترونیک اعلام کرد که کارگران این غول فناوری کره جنوبی برای اولین بار از زمان تاسیس آن در ۵۵ ساله گذشته، اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتحادیه‌ کارگر شرکت سامسونگ الکترونیک اعلام کرد که کارگران این غول فناوری کره جنوبی برای اولین بار از زمان تاسیس آن در ۵۵ ساله گذشته، اعتصاب خواهند کرد. 

این اتحادیه ۲۸ هزار عضو دارد که یک‌پنجم کل نیروی کار شرکت را تشکیل می‌دهند.

اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک‌ امروز -چهارشنبه- پس از توقف مذاکرات با مدیران شرکت، تصمیم خود برای اعتصاب در روز ۷ ژوئن را اعلام کرد.

دو طرف از ابتدای سال جاری میلادی در حال مذاکره بر سر افزایش دستمزدها هستند اما تاکنون نتوانسته‌اند به توافق دست یابند. 

با اعلام این خبر سهام شرکت سامسونگ حدود ۲ درصد کاهش یافت. این اعتصاب قرار است یک روزه باشد.



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

۲۸ کشته در اثر سقوط اتوبوس به یک دره در پاکستان

۲۸ کشته در اثر سقوط اتوبوس به یک دره در پاکستان


در یک حادثه رانندگی در پاکستان چندین نفر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، در یک حادثه رانندگی در پاکستان چندین نفر کشته شدند.

بر اثر سقوط اتوبوس به یک دره در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان دست کم ۲۸ نفر کشته شدند.

اتوبوس از شهر تربت در جنوب بلوچستان به سمت مرکز استان کویته در حدود ۷۵۰ کیلومتری به سمت شمال در حرکت بود که امروز -چهارشنبه- در منطقه کوهستانی به یک دره سقوط کرد.

گفته شده اتوبوس از روی یک پل به دره سنگی سقوط کرده است.

بنا به گزارش‌ها، طی این حادثه ۱۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال تعدادی از آنها وخیم است.



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

درگیری میان معترضان و پلیس در برابر سفارت اسرائیل در مکزیک

درگیری میان معترضان و پلیس در برابر سفارت اسرائیل در مکزیک


رسانه‌ها از وقوع دیگری در در مکزیکوسیتی در جریان تظاهرات معترضان علیه جنگ غزه رخ داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجیره، رسانه‌ها از وقوع دیگری در در مکزیکوسیتی در جریان تظاهرات معترضان علیه جنگ غزه رخ داده است.

حدود ۲۰۰ نفر امروز -سه‌شنبه- در مقابل سفارت اسرائیل در مکزیکو سیتی دست به تظاهرات زدند.

درگیری با پلیس در حالی آغاز شد که برخی از معترضان به دنبال شکستن موانعی بودند که مانع از رسیدن آنها به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی می‌شد.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها از بروز آتش‌سوزی در سفارت اسرائیل در مکزیکو سیتی خبر دادند. 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

سوئد بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

سوئد بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد


دولت سوئد امروز -چهارشنبه- بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که بزرگ‌ترین در نوع خود تا به امروز به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوئد امروز -چهارشنبه- بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که بزرگ‌ترین در نوع خود تا به امروز به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از معاون نخست‌وزیر و وزیر انرژی و صنعت سوئد گزارش داد: «سوئد با اختصاص شانزدهمین بسته کمکی به ارزش ۱۳.۳ میلیارد کرون (۱.۲ میلیارد دلار) از اوکراین حمایت می‌کند.»

بسته جدید شامل انواع تجهیزات نظامی برای تقویت توان دفاعی اوکراین است.

بسته امروز کل حمایت سوئد از اوکراین را به بیش از ۵۰ میلیارد کرون می‌رساند.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

انصارالله یمن ۵ موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد

انصارالله یمن ۵ موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد


ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از شلیک پنج موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ توسط انصارالله یمن خبر داد.

به گزارش ایلنا، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از شلیک پنج موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ توسط انصارالله یمن خبر داد. 

سنتکام در پیامی در شبکه «ایکس» اعلام کرد که بین ساعت ۱۲ و پنج دقیقه  بعد از ظهر و ساعت یک و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر ۲۸ ماه می به وقت محلی، انصارالله یمن پنج موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل این گروه به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

کشتی فله‌بر ام/وی لاکس که با پرچم و تحت مالکیت یونان اداره می شود، گزارش داد که توسط سه موشک مورد اصابت قرار گرفته است، اما به سفر خود ادامه داد. هیچ آسیبی از سوی کشتی‌های تجاری ایالات متحده یا ائتلاف گزارش نشده است.

در ادامه ادعا شده است که به طور جداگانه، بین ساعت ۱۰ و چهار دقیقه صبح تا یک و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت صنعا، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت پنج سامانه هوایی بدون سرنشین را بر فراز دریای سرخ که از منطقه تحت کنترل انصارالله در یمن پرتاب شده بودند، منهدم کردند.

سنتکام همچنین مدعی شد: «مشخص شد که این سیستم ها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری در منطقه است. این اقدام‌ها برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود».

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

حمله اخیر به رفح، عبور از خط قرمزهای بایدن نبود

حمله اخیر به رفح، عبور از خط قرمزهای بایدن نبود


سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حمله هوایی روز یکشنبه که منجر به جان باختن ده‌ها نفر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح غزه شد، از خط قرمز رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حمله هوایی روز یکشنبه که منجر به جان باختن ده‌ها نفر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح غزه شد، از خط قرمز «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نکرد.

کربی در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که چگونه این حمله از خط قرمز رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نمی‌کند، گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ باشیم. در این مرحله چنین چیزی را ندیده‌ایم».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این این حمله، تغییر سیاست آمریکا را به دنبال خواهد داشت، گفت که «هیچ تغییری در سیاست‌ ما رخ نمی‌دهد». 

این مقام آمریکایی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا تصاویر حمله اخیر به رفح را دیده است یا خیر،  گفت که نمی‌تواند در این مورد صحبت کند، اما بایدن «طی آخر هفته در جریان مسائل بوده است».

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه و پزشکان فلسطینی، پس از وقوع آتش‌سوزی در اردوگاه رفح در پی حمله روز یکشنبه، دست کم ۴۵ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

روسیه در آستانه برقراری روابط کامل با طالبان است

روسیه در آستانه برقراری روابط کامل با طالبان است


معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو در آستانه برقراری روابط کامل با طالبان است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو در آستانه برقراری روابط کامل با گروه طالبان قرار دارد.

مدودف گفت: «بیست سال زمان بسیار طولانی است که در طول آن تاریخ شاهد دگرگونی‌های جدی بود. وضعیت در حال حاضر به شدت تغییر کرده است».

وی افزود: «اکنون طالبان دوباره به قدرت بازگشته اند و به برقراری روابط کامل با آنها نزدیک شده ایم».

مدودف ادامه داد: «مقام های معاصر افغانستان در تلاش هستند تا با ما گفت و گوی سازنده ای را آغاز کنند، گذشت زمان نشان خواهد داد که چه میزان اعتبار دارند».

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

کانادا از افزایش ۵ برابری ویزا برای فلسطینیان در غزه خبر داد

کانادا از افزایش ۵ برابری ویزا برای فلسطینیان در غزه خبر داد


کانادا اعلام کرده است که ظرفیت صدور ویزا برای فلسطینیانی که در غزه به دنبال پیوستن به اعضای خانواده خود در این کشور هستند، پنج برابر شده است.

‌به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، کانادا اعلام کرده است که ظرفیت صدور ویزا برای فلسطینیانی که در غزه به دنبال پیوستن به اعضای خانواده خود در این کشور هستند، پنج برابر شده است.

وزیر مهاجرت کانادا گفت که اتاوا بر اساس برنامه ویژه ای که در ماه دسامبر اعلام شد، تعداد ویزاهای ارائه شده به ساکنان غزه را به پنج هزار افزایش خواهد داد.

وی گفت: «ما عمیقا نگران فاجعه انسانی در حال وقوع در غزه هستیم.‌بسیاری از مردم نگران عزیزان خود هستند و به اقدامات ویژه موقتی که ما برای خانواده بزرگ آنها در غزه در نظر گرفته‌ایم ابراز علاقه کرده‌اند.»

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

ایرلند کشور فلسطین به رسمیت شناخت

ایرلند کشور فلسطین به رسمیت شناخت


کشور ایرلند اعلام کرد که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کشور ایرلند اعلام کرد که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد.

‌پیش از این ‌نخست‌وزیر اسپانیا با بیان اینکه اسپانیا کشور فلسطین را به طور رسمی به رسمیت می‌شناسد، این اقدام را ‌گامی تاریخی‌ و حق مشروع مردم فلسطین دانست.

نروژ نیز امروز -سه‌شنبه- رسماً به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی را آغاز کرد.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

رئیس‌جمهور شوم، حامیان فلسطین راسرکوب می‌کنم

رئیس‌جمهور شوم، حامیان فلسطین راسرکوب می‌کنم


رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حامیان فلسطین را سرکوب خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع کمک‌کنندگان یهودی کمپین انتخاباتی خود گفت که در صورت انتخاب مجدد، اعتراض‌های طرفدار فلسطین را سرکوب خواهد کرد.

ترامپ گفت که در صورت بازگشت به کاخ سفید، اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه ها را سرکوب خواهد کرد.

ترامپ تظاهرات علیه جنگ اسرائیل در غزه را بخشی از یک انقلاب رادیکال توصیف کرد و قول داد که اگر به او کمک کنند تا «جو بایدن »، رئیس جمهور کنونی را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شکست دهد، جنبش اعتراضی را ۲۵ یا ۳۰ سال به عقب باز خواهد گرداند.

وی همچنین گفت که دولت او هر دانشجوی خارجی را که در تظاهرات شرکت کنند، اخراج خواهد کرد.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل است

اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل است


وزیر خارجه ایرلند از طرح اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پولتیکو، «مایکل مارتین»، وزیر خارجه ایرلند گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار درباره اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل در صورت عدم پایبندی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی گفت‌و‌گوهای مهمی انجام داده‌اند.

مارتین پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: «اجماع بسیار روشنی درباره لزوم حمایت از نهادهای حقوقی انسانی بین‌المللی وجود داشت. برای اولین بار در یک نشست اتحادیه اروپا، به شکل واقعی شاهد بحث مهمی درباره اعمال تحریم‌ها بودم».

وی افزود: «درباره دستورهای موقت صادره از سوی دیوان بین‌المللی با دیدگاه‌های روشن بحث شد که اسرائیل باید به این دستورهای موقت برای باز کردن گذرگاه مرزی رفح و توقف عملیات نظامی خود در رفح پایبند باشد»

مارتین با تأکید بر اینکه پاسخگو کردن اسرائیل بسیار مهم است، توضیح داد: «یکی از نتیجه‌گیری های انجام شده لزوم برگزاری نشست شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل برای مطرح کردن نگرانی‌های جدی ما و درخواست پاسخ از اسرائیل درباره تبعیت از احکام دادگاه بود».

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا