شهرستان ها

رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار پرونده تخلف اقتصادی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۴ پرونده تخلف اقتصادی در ۱۰ ماهه امسال در اداره تعزیرات حکومتی اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارسال ۱۰ هزار و ۶۸۹ مورد پرونده تخلف اقتصادی به این اداره کل، اظهار کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۴ پرونده تخلف اقتصادی در ۱۰ ماهه امسال در اداره تعزیرات حکومتی اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متخلفین به پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، افزود: از این رقم تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد هشت هزار و ۳۲۶ مورد مربوط به حوزه کالا و خدمات، یک هزار و ۲۳۹ مورد در رابطه با قاچاق کالا و ارز و یک هزار و ۱۲۴ مورد نیز مربوط به تخلفات حوزه بهداشت و درمان بوده است.

رحیمی‌آذرادامه داد: رسیدگی به ۱۰۰ فقره پرونده مربوط به احتکار به ارزش ۲۹ میلیارد ریال، یک‌هزار و ۸۰۱ مورد گرانفروشی به ارزش ۲۹ میلیارد ریال و ۸۶۱ مورد پرونده مربوط به عرضه کالای خارج از شبکه توزیع به ارزش ۸۱ میلیارد ریال از مهمترین پرونده‌های این چندماهه بوده است.

وی همچنین از انجام چهار هزار و ۲۷ مورد بازرسی مشترک در این مدت خبر داد و گفت: طی این بازرسی‌ها برای دو هزار و ۲۴۵ واحد پرونده تخلف تشکیل شده و واحدهای متخلف در مجموع به بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در ۱۰ ماهه سالجاری، ۸ روز بوده است، خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی استان بازار را رصد کرده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف خصوصاً در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی بشدت برخورد می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا