شهرستان ها

رصد جنگل‌های کرمانشاه توسط ۲۵۰ دیده‌بان حریق

کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از رصد جنگل‌های این استان توسط ۲۵۰ دیده‌بان حریق خبر داد.

انشاالله کولانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خشکسالی و کمبود رطوبت در سطح جنگل‌های استان کرمانشاه در استان کرمانشاه شدت گرما و احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها را بالا برده است.

وی افزود: ستادهای بحران در فروردین ۱۴۰۰ با همکاری فرمانداران و بخشداران در شهرستان‌های کرمانشاه برگزار شده و مجموعه این ستادها آمادگی کامل برای مقابله با حریق در جنگل‌ها را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به امکانات مقابله با حریق در این استان گفت: اقلامی در سطح ملی به استان کرمانشاه تحویل داده شد که میان کلیه فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های این استان توزیع شد.

وی به صعب‌العبور بودن دامنه‌های زاگرس در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ دیده‌بان حریق در سطح این استان با امکانات لازم آماده به کار بوده و گزارش لحظه‌ای می‌دهند.

کولانی تصریح کرد: ۲ مرکز آموزش برای افرادی که قصد همکاری با منابع طبیعی استان کرمانشاه را دارند، در منطقه اورامانات و کرمانشاه افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: مردم در مناطق حاشیه نشین جنگل‌ها باید بیشتر رعایت کرده و توجه لازم را برای جلوگیری از ایجاد آتش سوزی داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا