شهرستان ها

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زنجان به ۳۹ درصد کاهش یافته است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم تقویت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زنجان به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به ۳۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم طی روزهای گذشته زدن ماسک را فراموش کردند، اظهار کرد: مردم بر این امر اذعان داشته باشند که کرونا تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان به رنگ بندی شهرستانها در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر سه شهرستان زنجان، ابهر و خرم‌دره در قرمز کرونایی، خدابنده و طارم در وضعیت نارنجی قرار دارند و سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی هستند.

قزلباش با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک برای همه افراد جامعه ضروری است، تاکید کرد: زدن ماسک در برخی از مکان‌ها بسیار محسوس کاهش یافته است و مردم بر این باور برسند که کرونا همچنان است و هنوز تمام نشده است.

وی گفت: زدن واکسن به این معنی نیست که کرونا تمام شده و باید تا آخر سال تمام مردم زدن ماسک را انجام دهند تا شاهد روند افزایشی ویروس کرونا در استان نباشیم.

رئیسی علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: باید بیش از ۶۰ ذرصد از مردم استان واکسینه شوند تا ایمنی لازم در استان ایجاد شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا