شهرستان ها

رعایت پروتکل‌های کرونایی در شاهرود و دامغان تشدید شود

سمنان- استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان نظارت‌ها باید تشدید شود، گفت: مسئولان ذی‌ربط بر اجرای صحیح پروتکل‌ها پای‌کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی بعدازظهر شنبه در جلسه هم‌زمان ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های متناسب با شرایط قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان باید تشدید شود، ابراز داشت: نباید در شهرستان شاهرود با وضعیت قرمز کرونایی، همچنان شرایط در سطح شهرستان در وضعیت عادی سپری شود.

وی ضمن بیان اینکه باید شرایطی فراهم کرد تا کسبه بتوانند فعالیت اقتصادی خود را در شرایط کرونایی ادامه دهند، افزود: اصراری بر پلمپ واحدهای صنفی نیست اما می‌بایست همراهی اصناف نیز از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی افزون شود قطعاً در صورت مشاهده عدم همکاری و مقاومت در این خصوص از سوی اصناف و کسبه، پس از تذکر لسانی، برخورد جدی انجام خواهد شد.

کوتاهی در فضاسازی تبلیغاتی برای کرونا

استاندار سمنان بابیان اینکه مسئولان ذی‌ربط باید برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی وضعیت قرمز پای‌کار باشند، ابراز داشت: علیرغم تأکید بر بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از طریق فضاسازی شهری همچنان این مهم صورت نگرفته است.

هاشمی بابیان اینکه امروز وضعیت معیشت و سلامت مردم دو مقوله مهم و اولویت اساسی استان است، تصریح کرد: قصد قرنطینه یا برخورد قهری در سطح شهرستان‌های استان را نداریم اما باید نظارت ویژه در بحث رعایت پروتکل‌ها در تمامی حوزه‌ها صورت گیرد.

وی بابیان اینکه تقریباً میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان دامغان با روند کاهشی همراه بوده و به ۴۵ نفر رسیده است، افزود: در شاهرود نیز این روند کاهشی مشاهده‌شده است اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از عادی انگاری در سطح این دو شهرستان، حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

روند ابتلاء در دامغان و شاهرود رو به کاهش

استاندار سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۳۱۵ نفر بیمار مبتلابه کرونا در کل استان بستری هستند، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که ۲۱۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا به‌صورت سرپایی بوده و ۲۳ نفر نیز بستری شدند.

هاشمی بابیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر در اثر ابتلاء به بیماری کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری شدند، تصریح کرد: در مقابل آن نیز ۳۳ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی بابیان اینکه ۴۹۶ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۲ سال، دُز اول واکسن کرونا و ۶۱ درصد بالغ‌بر ۳۵۲ هزار نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند، افزود: در حال حاضر استان سمنان در واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش مهر، در حال حاضر شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی، گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و میامی، سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا