شهرستان ها

رقابت ۹ اثر نمایشی در جشنواره استانی تئاتر

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با رقابت ۹ اثر منتخب در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این دوره از جشنواره از چهارم تا هفتم آذرماه با حضور گروه‌های نمایشی از مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۲۵ گروه نمایشی از شهرهای مختلف استان اردبیل متقاضی حضور در جشنواره بودند که بعد از ارزیابی متن نمایش‌ها از سوی شورای نظارت و ارزیابی ۹ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اعضای هیئت بازبینی را حبیب‌زاده، صمد واحدی زاده و بهرام پوردنیا معرفی کرد و گفت: آثار برگزیده نمایشی در سینما تک اردبیل مورد ارزیابی هیئت بازبینی قرار گرفته تا از مجموع ۲۵ اثر نمایشی ارسال شده به دبیرخانه، ۹ اثر منتخب معرفی شوند.

بحرالعلومی افزود: در جشنواره تئاتر استان ۷ اثر در بخش مسابقه اصلی و ۲ اثر نیز در بخش آثار اولی‌ها به روی صحنه می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای اولین بار شاهد اجرای نمایش در بخش اولی‌ها هستیم که در این بخش کارگردان‌هایی که برای اولین بار در صحنه نمایش حاضر شدند، می‌توانند آثارشان را در معرض دید و نمایش مخاطبان قرار دهند.

این مسئول اضافه کرد: از بین ۹ اثر راه یافته به مرحله استانی، ۲ نمایش با نظر هیئت داوران به عنوان آثار برگزیده استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا خواهند کرد.

وی این جشنواره را ویترین نمایش استان و عرضه توانمندی‌ها در این حوزه دانست و بیان کرد: سعی بر این است تا از دل این جشنواره‌ها استعدادهای ناب نمایش استان شناسایی و معرفی شدند.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این جشنواره همه داشته‌های تئاتر استان نیست و استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در عرصه تئاتر و نمایش است که همه ساله گروه‌های برتر شهرستانی در جشنواره‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امسال گروه نمایشی از پارس‌آباد در جشنواره بین‌المللی فرانسه حاضر شده و سایر گروه‌ها نیز در تلاش هستند تا در اجراهای فرامرزی حاضر شوند.

وی محدودیت‌های کرونایی را در حوزه تئاتر و بسته بودن سالن‌های نمایش را یادآور شد و گفت: آرام آرام وضعیت قبل از کرونا در تئاتر و نمایش برقرار می‌شود و تلاش بر این است تا همه گروه‌ها اجرای عمومی و زنده داشته باشند تا علاقه‌مندان از این رویداد فرهنگی و هنری استفاده کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا