شهرستان ها

روحانیت اصیل به دنبال منافع مادی خود نبوده است

همدان_نماینده ولی فقیه در همدان گفت: روحانیت اصیل ثابت کرده است که هیچگاه به دنبال منافع مادی خود نبوده و نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روحانیت دفاع مقدس استان همدان، اظهار داشت: باید روحانیت اصیل و انقلابی به جامعه معرفی شود.

وی بیان کرد: روحانیت اصیل ثابت کرده است که هیچگاه به دنبال منافع مادی خود نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر کسی دنبال این باشد که به اسم و رسمی برسد، این قطعاً خیانت به اسلام، انقلاب و مردم است افزود: روحانیت اصیل در طول تاریخ ثابت کرده که هیچگاه دنبال منافع شخص نبوده است.

وی با اشاره به این گفته شهید بهشتی که «ما عاشقان خدمتیم، نه تشنگان قدرت» مطرح کرد: این شعار در طول تاریخ در میدان عمل توسط روحانیت اصیل ثابت شده است.

امام جمعه همدان عنوان کرد: فعالیت‌های مثبت روحانیت در جامعه و در بین مردم، باید بیان و ترویج شود.

وی گفت: گاهی از اوقات به دلیل اخلاص برخی از روحانیون و اینکه احساس کنند با خلوص منافاتی دارد، اقدامات صورت گرفته بیان نمی‌شود بنابراین ما موظفیم تا در حوزه مستند سازی و و تبلیغ این اقدامات ورود کنیم.

شعبانی اظهار داشت: جامعه باید با حقیقت عملکرد روحانیت اصیل آشنا شود.

وی ادامه داد: متأسفانه با کتمان و عدم بیان اقدامات و فعالیت‌های روحانیون، گاهی اوقات این فعالیت‌ها معکوس نشان داده می‌شود و آنچه که واقعیت است را نشان نمی‌دهند.

امام جمعه همدان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت نویسندگان و فعالان این عرصه می‌توان نه تنها اقدامات و تلاش‌های روحانیت در دفاع مقدس و دوران انقلاب، که فعالیت‌های موفقی که در عرصه‌ای گوناگون توسط طلاب صورت گرفته را منتشر کرد.

وی با این توضیح که حضرت امام (ره) واقعاً با مجاهدت خود با باز کردن کوچه بن بستی، مسیر انقلاب را فراهم کرد، گفت: در رأس این مسیر و در دوران دفاع مقدس این روحانیت بودند که با تمام وجود حاضر بودند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا