شهرستان ها

روزانه به صورت میانگین ۹۰ تن مرغ گرم در کرمانشاه توزیع می‌شود

کرمانشاه- مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: روزانه به صورت میانگین ۹۰ تن مرغ گرم در کرمانشاه توزیع می‌شود.

نادر پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی آبان ماه سال جاری بالاترین تعداد جوجه‌ریزی به میزان ۲ میلیون و ۹۰۰ قطعه در واحدهای تولیدی مرغ استان کرمانشاه انجام شده که عدد بسیار خوبی برای تأمین مرغ در ماه‌های پیش‌رو در استان است.

وی افزود: مهرماه سال‌جاری به دلیل بالا رفتن قیمت جوجه یک روزه میزان جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ استان کرمانشاه با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود کاهش ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در ماه مهر تأمین مرغ هم از طریق عرضه مرغ منجمد و هم از طریق وارد کردن از استان‌های همجوار در حال انجام است.

پرور با اشاره به نیاز روزانه ۱۲۰ تن مرغ در استان کرمانشاه، بیان کرد: در حال حاضر میانگین روزانه ۹۰ تن مرغ گرم تولید و ۵۰ الی ۶۰ تن مرغ منجمد به منظور جبران کسری بازار توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها در کشور هیچ کمبودی در تأمین نهاده‌ها نداشته و هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار نهاده‌های مرغداری‌ها تأمین می‌شود.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: مجموعاً ۵۷۰ واحد تولیدی مرغ در استان کرمانشاه فعال است که سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای تأمین تقاضای بازار انجام می‌دهند.

پرور خاطرنشان کرد: قیمت مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان است و مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۴ یا تعزیرات استان شکایات خود را اعلام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا