شهرستان ها

روستای قرآنی اندبیل خلخال از نمایشگاه ایام فاطمیه میزبانی می‌کند

خلخال- رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال از برگزاری نمایشگاه فرهنگی، دینی ایام فاطمیه به میزبانی روستای قرآنی اندبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر الگوگیری آحاد مردم به ویژه فعالان فرهنگی و قرآنی از ولایت پذیری حضرت فاطمه (س)، به تدوین برنامه‌های گرامی داشت سالروز شهادت حضرت زهرا (ص) و ایام فاطمیه اشاره و اظهار کرد: مراسم ایام فاطمیه با موضوع تبیین «سیره فاطمی و تربیت سلیمانی» در شهرستان خلخال برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه را ضرورت مهم تربیتی عنوان کرد و گفت: اشاعه فرهنگ فاطمی زمینه ساز گسترش و تبلیغ ارزش‌های دینی است و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه رسالتی خطیر دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به عناوین برنامه‌های ایام فاطمیه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری ۲۰ جلسه سخنرانی در مساجد شهری و روستایی، برگزاری محفل انس با قرآن و سخنرانی در زندان خلخال، برپایی دستجات عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی و تجمع عظیم عزاداران در مسجد فاطمه الزهرا (س) از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه ایام فاطمیه شهرستان خلخال است.

حجت الاسلام طهماسبی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی، دینی ایام فاطمیه به میزبانی روستای قرآنی اندبیل خبر داد و گفت: انتخاب اندبیل خلخال، به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور در سال جاری، افتخاری بزرگ برای مردم منطقه و استان دارالارشاد اردبیل است که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن، به اجرای مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز می‌پردازند.

وی گفت: به همت مؤسسه قرآنی روستای اندبیل و هجرت خلخال نمایشگاه فرهنگی، دینی ویژه ایام فاطمیه با هدف ارائه بخشی از تاریخ اسلام و سبک زندگی فاطمی آماده شده و در آن جلوه‌های نمادین از نخلستان‌های مدینه، نماهایی از صحنه‌های نبرد امام علی علیه السلام، قبرستان بقیع و شهادت حضرت زهرا (س) با جلوه‌های نور و تصویر طراحی شده تا ضمن تداعی غربت و مظلومیت حضرت زهرا (س)، سبک زندگی علوی و فاطمی برای بازدید کنندگان تبیین شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به استمرار کمک‌های مومنانه و حمایت از خانواده‌های بی بضاعت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پخت و توزیع غذای گرم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، اعزام روحانی به مدارس دخترانه، اعزام روحانی به روستاها، مراسم سخنرانی به صورت زنده در فضای مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه بانوان با همکاری حوزه علمیه خواهران از دیگر برنامه‌های گرامی داشت ایام فاطمیه در شهرستان خلخال است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا