شهرستان ها

روند کاهش دما از فردا آغاز و تا شنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا در سطح استان خراسان رضوی از فردا آغاز و تا شنبه اوایل صبح ادامه خواهد داشت.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، به تناوب رگبار باران و رعدوبرق مناطق مستعد بارش تگرگ ادامه داشته و از چهارشنبه بعدازظهر بر مقدار و گستره بارش افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس روزهای پنج‎شنبه تا جمعه علاوه بر آبگرفتگی معابر، بخصوص در شمال غرب و مناطقی از مرکز استان سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی افزود: روند کاهش دمای هوا از فردا آغاز و تا شنبه اوایل صبح ادامه خواهد داشت. دمای هوای شبانه شهرستان‌های سردسیر به کمتر از ۵ درجه سلسیوس و در مناطق کوهستانی به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

فاروقی گفت: طی این مدت از جمله در مناطق بادخیز وزش باد شدید با احتمال خسارت و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: صاف تا کمی ابری بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر مناطقی رگبار باران احتمال رعدوبرق

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۵ و ۲۸ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های جوین ۴/۱ میلی‌متر و سبزوار ۹۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا