شهرستان ها

رونمایی از ۹ عنوان کتاب در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در مرکزی

اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در هفته گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان از ۹ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته گرانیگاه استان مرکزی در چهل سالگی دفاع مقدس اظهار کرد: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با وجود کرونا تمامی برنامه‌های حضوری گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس که با عنوان هفته گرانیگاه استان مرکزی نامگذاری شده لغو شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها در ۲ بعد خدمت به محرومین و بیماران کرونایی و تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته گرانیگاه در استان مرکزی در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های بسیج، ادارات، سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های دولتی و مراکز نظامی و انتظامی استان تاکید کرد.

کریمی با اشاره به آغاز برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی در استان مرکزی از سوم خرداد ماه عنوان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از برنامه‌های پیش بینی شده در ستاد چهل سالگی استان مرکزی در ۴۰ هفته با موفقیت انجام شده است.

وی اظهار کرد: بیست و پنجمین هفته در گرامیداشت دفاع مقدس در تقویم کشوری ویژه استان مرکزی است که با محوریت نقش استان در دفاع مقدس که شامل نقش پشتیبانی مردمی و آحاد مردم، بهداری رزمی، سنگر سازان بی سنگر، رده‌ها و یگان‌های نظامی از جمله لشگر ۱۷، لشگر ۷۱ روح الله، لشگر ۴۲ قدر، ارتش و جهاد، هلال احمر و سایر رده‌ها است که در این هفته به تبیین این نقش‌ها پرداخته می‌شود.

یکی از مهمترین محورهای برنامه‌های هفته گرانیگاه استان مرکزی در چهل سالگی دفاع مقدس تولید محتواست

وی یکی از مهمترین محورهای برنامه‌های هفته گرانیگاه را تولید محتوا برشمرد و گفت: تاکنون به این مهم در ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان توجه شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در هفته گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان از ۹ عنوان کتاب دفاع مقدس شامل پدر محبوب من، هم صدا با باران، عبور از سیم خاردار، نیم روز عاشورایی، داس اشمال در ۲ جلد و سه عنوان کتاب با محوریت نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

کریمی افزود: ۱۷ عنوان کتاب صوتی، ۲۰ موشن گرافی از شهدای شاخص استان مرکزی از جمله دیگر تولیدات ستاد چهل سالگی دفاع مقدس است که در این هفته رونمایی خواهد شد.

وی به تهیه مستند داستانی چرخ گردون که روایت زندگی مجاهدانه مادر شهیدان والامقام کمالی مقدم از شهرستان تفرش است و تهیه مستند شهید سلامت امیر قاسم جلیلوند در هفته گرانیگاه اشاره کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به محور دوم فعالیت‌ها در هفته گرانیگاه مبنی بر خدمت رسانی به محرومین و بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مختلفی در این راستا از جمله توزیع کمک‌های مومنانه، توزیع ماسک و گند زدایی محله‌ها و معابر انجام خواهد شد که در سطح استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

کریمی بیان کرد: حضور بسیجیان داوطلب در مراکز درمانی کرونایی برای کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان از دیگر فعالیت‌هایی است که در این هفته انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا