شهرستان ها

رگبارهای موقتی و گردوخاک نیمه شمالی و شرقی اصفهان را فرا می‌گیرد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به تداوم بارش رگبارهای موقت در نواحی شمال و شرق اصفهان در روز دوشنبه، گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی، اظهار داشت: امروز بارش رگبار پراکنده و وزش باد به نسبت شدید به ویژه در مناطق شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر امواج ناپایدار از بعد از ظهر فردا دوشنبه، افزایش ابر، رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق مناطق شمال و شرق استان را فرا می‌گیرد ضمن اینکه وزش باد در این مناطق با خیزش گرد و خاک همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان ابراز داشت: احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در شهر اصفهان روز دوشنبه وجود دارد و وقوع بارندگی در نیمه غرب و جنوب استان نیز دور از انتظار نیست.

علی عسگریان به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در نیمه شمالی و شرقی استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی از مهاباد (اردستان) با پنج میلی‌متر، چوپانان یک میلی‌متر، آران و بیدگل هشت دهم میلی‌متر و دهق هفت دهم میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا