شهرستان ها

زرقان شهر تمام سیاه پوش شده است/ رخت عزا بر قامت شهرهای فارس

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اعلام اینکه تمام شهرهای استان با برافراشتن پرچم های عزاداری آماده ماه محرم شده اند، گفت: در بین تمام شهرها، زرقان شهر تمام سیاه پوش شده است.

حجت الاسلام مهرابی درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولویت ستاد تبلیغی استان اقناع سازی مردم در عرصه برگزاری مراسم عزاداری سید الشهداست.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه این نهاد با توجه به شرایط کرونایی فعلی در اجرای عزاداری محرم و صفر آگاهی بخشی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا با آگاهی بخشی، اقناع سازی و هماهنگی در شرایط فعلی که همه علاقمند به برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم با شکوهی داشته باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس تاکید کرد: در برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بنا به شرایط موجود محدودیت داریم، اما ممنوعیت نداریم.

حجت الاسلام مهرابی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات متولی تعطیلی مناسبات مذهبی در استان نیست، تصریح کرد: این سازمان وظیفه برگزاری آئین مذهبی را عهده دار است.

او تصریح کرد: خط قرمز ما سلامت مردم است به همین دلیل نباید هیچ برنامه‌ای بستر را برای توسعه کرونا فراهم کند و یا نگرانی برای مردم ایجاد کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس خاطر نشان کرد: همانگونه که مجموعه تبلیغی استان در ایام همه گیری کرونا در کنار کادر درمان و مسئولین استانی بوده اند محرم امسال هم با شعار ما نسل در نسل در پناهت هستیم در کنار همه مجموعه‌ها پرچم‌ها و علم‌های امام حسین را برافراشته خواهیم کرد.

مهرابی نشست با شورای هیأت مذهبی سراسر استان فارس بمنظور توجیه متولیان آئین‌های مذهبی با نحوه برگزاری سالم مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از اقدامات اخیر شبکه تبلیغی استان دانست و بیان کرد: هیچگونه توزیع غذای نذری در حین برگزاری مراسم انجام نمی‌شود و حرکت دسته جات عزاداری نیز ممنوع اعلام شده است.

این مقام مسئول بر لزوم یکپارچه سازی سیاه پوشی معابر و خیابان‌های شهرهای استان برای ورود به عزای حسینی تاکید کرد و گفت: با تدابیر انجام شده مبادی ورودی کلیه شهرهای استان فارس مزین به پرچم گسترده سیاه با دست نوشته «این شهر در عزای حسین است با احترام وارد شوید» به استقبال عزای حسینی می‌رود.

حجت الاسلام مهرابی در ادامه بیان داشت: توزیع پرچم‌های عزا در سراسر کشور نشان از حزن و اندوه دوستداران اهل بیت در عزای دردانه حضرت زهرا (س) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: با توجه به برنامه سیاه پوشی معابر و کوچه و خیابان‌های این استان، شهر زرقان به عنوان شهر تمام سیاه پوش در استان فارس با گستراندن پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه بصورت گسترده تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر در عزای سیاه پوش می‌شود.

مهرابی استفاده از فرصت‌ها برای خدمت در عزای سرور و سالار شهیدان را موهبتی دانست که شامل هر کسی نمی‌شود و توفیق خدمت در عزاداری امام حسین علیه السلام را فرصت مغتنمی برای عاقبت بخیری انسان برشمرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا