شهرستان ها

زمان ماندگاری گردشگر در زنجان باید افزایش یابد

زنجان-استاندار زنجان گفت: باید جاذبه‌های این حوزه‌ها را به گردشگران نشان داد و زمان حفظ گردشگر در زنجان یه دو برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در کارگروه آموزش و پژوهش استان در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت پژوهش در بخش‌های مختلف در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید مقوله پژوهش در استان به جد مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متولی امر پژوهش دانشگاه است و باید در این خصوص برنامه ریزی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: استفاده از ایده کشورهای موفق در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه فراموش نکنیم که ۱۰ اقتصاد برتر جهانی برای رشد و توسعه اقتصادی بخش گردشگری را مورد توجه قرار دادند، افزود: باید طرح‌هایی که از طریق پژوهش‌ها ارائه می‌شود راهکار عملی هم بدهد تا در اجرا کاربرد داشته باشند.

حقیقی تاکید کرد: اطلاعات ما در حوزه پژوهش ضعیف است و دانشگاه‌ها اساتید بسیاری دارند که می‌توانند امر پژوهش را عهده دار شوند.

وی بر لزوم تقویت پژوهش در بخش صنعتی و گردشگری در استان تاکید کرد و ابراز داشت: پژوهش‌هایی که در بخش گردشگری انجام می‌شود باید راهکارهای خوب برای ارائه داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت گردشگری باید از تغییر محسوسی برخوردار بوده و اقدامات طولانی مدت برنامه‌ریزی شود، ابراز داشت: در امر پژوهش در بخش گردشگری باید پتانسیل‌های بخش معدن و کشاورزی در استان ویژه توجه شود.

حقیقی با بیان اینکه باید جاذبه‌های این حوزه‌ها را به گردشگران نشان داد، گفت: باید زمان حفظ گردشگر در زنجان را با دو برابر افزایش دهیم و اقامت گردشگر حداقل به ۷۲ ساعت برسد تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا