شهرستان ها

زندان مرکزی بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود




رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۲۱ هکتار زمین برای انتقال زندان مرکزی بوشهر به خارج از محدوده شهر پیش بینی شده است که این مهم با حمایت استانداری اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  ” مهدی مهر انگیز ” روز شنبه در آیین آزادی ۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و قصاص استان بوشهر با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار کرد: کمبود فضا برای نگهداری زندانیان در این استان مشکل آفرین شده است طوریکه از مجموع ۳ هزارو ۱۵۹ نفر زندانی ظرفیت مطابق استاندارد برای نگهداری یک‌هزارو ۵۰۰ نفر وجود دارد.

وی افزود: زندان گناوه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از ظرفیت هایی است که امسال افتتاح خواهد شد و بخشی از مشکلات کمبود فضا را برطرف می‌کند.

مهر انگیز ادامه داد: همچنین در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر رییس قوه قضاییه ۲۱ هکتار زمین برای ساخت زندان در شهرستان “دیر” تملک شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: تاکید رییس قوه قضاییه به قضات استفاده از زندان بعنوان آخرین مرحله است و باید احکام جایگزین صادر شود.

وی یادآور شد: امروز نخستین مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان در استان بوشهر افتتاح شد که ۱۰۸ نفر از افراد بدون اینکه وارد زندان شوند از این ظرفیت قانونی برای سپری کردن دوران محکومیت خود بهره‌مند شدند.

مهر انگیز با قدردانی از اولیا دوم و خیرین برای مشارکت در آزادی زندانیان گفت: باوجود اینکه مسجد و مدرسه سازی و کمک کردن به تامین جهیزیه توسط افراد خیر اقدامی ماندگار و نیکو است اما در شرایط کنونی فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان غیر عمد نیز بهترین کار خیر است.



انتهای پیام/

آگهی
شهرستان ها

زندان مرکزی بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود

بوشهر- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: زندان مرکزی بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقبلی قرایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال جاری اقدامات بسیار خوبی به منظور توسعه آموزش‌های کاربردی در زندان‌های صورت صورت گرفته است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان را یک اولویت بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: استان بوشهر در کاهش جمعیت کیفری دارای رتبه چهارم کشور است که جایگاه خوبی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به آزادی ۱۸۷ زندانی جرایم سبک طی هفت ماه ابتدایی امسال خاطرنشان کرد: این زندانیان با مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز ۱۲۳ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۷۰ میلیارد نیاز به مشارکت دارند که با تأمین ۱۰ درصد از میزان بدهی زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.

مقبلی قرایی از رهایی ۱۹ محکوم به قصاص در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: اکنون پنج انجمن حمایت از زندانیان در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آزادی ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد در هفت ماه امسال تصریح کرد: این زندانیان که ۵۵ میلیارد تومان بدهی داشتند با پرداخت ۱۰ درصد بدهی آنان و مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا