شهرستان ها

زندگانی پیامبر اکرم(ص) سراسر مهربانی و اخلاق است

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: زندگانی پیامبر اکرم(ص) سراسر مهربانی و اخلاق است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در مدت ۲۳ سال رسالت خود رنج و سختی بسیاری متحمل شدند و توانستند قومی را که دارای سابقه مخالفت با ادیان الهی و فرهنگ زنده به گور کردن دختران بودند را اصلاح و به پرستش خداوند متعال دعوت کنند.

وی افزود: رحلت و فقدان رسول اکرم (ص) برای جهان اسلام بسیار سخت بوده و امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س) و مردم را دعوت به گریه می‌کردند با وجود آنکه در وقایع کربلا امام سجاد (ع) دعوت به صبر می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیامبر (ص) پیش از رحلت زمینه را برای رهبری امام علی (ع) آماده می‌کردند، تصریح کرد: پیامبر در فرصت‌های مختلف و در غدیرخم مردم را به پیروی از امیرالمومنین دعوت کردند و در ارتباط با حضرت زهرا به انصار و مردم می‌فرمودند هرکس حضرت زهرا را اذیت کند مرا ناراحت کرده.

احمدی بیان کرد: همچنین زندگی پیامبر اکرم (ص) سراسر مهربانی و عطوفت نسبت مردم حتی آنان که به ایشان بی احترامی فراوان کردند بود و با کودکان بسیار با مهربانی رفتار می‌کردند و در حدیثی فرمودند من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در برابر دشمنان و مستکبرین با سیاست رفتار می‌کردند، گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر فشار مستکبرین و دشمنان سیره پیامبر (ص) بوده و این درسی برای مسئولان حکومت اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حکومت جمهوری اسلامی ایران هیچکس حق عقب نشینی در برابر دشمنان را ندارد و دستور پیامبر
فَاستَقِم کَما أُمِرتَ است.

احمدی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با بهره گیری از سیره پیامبر اکرم (ص) فرمودند ما را از تحریم نظامی نترسانید که ما فرزند عاشورایم و ما را تهدید به تحریم اقتصادی نکنید که فرزند رمضان هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا