شهرستان ها

زکات پرداختی برای رفع محرومیت مردم همان منطقه استفاده می‌شود

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برکات پرداخت زکات، گفت: با اطلاع رسانی دقیق مردم باید متوجه شوند که زکات برای فقرا و نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر چهار شنبه در شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: آیات بسیاری در قرآن در خصوص پرداخت زکات وجود دارد که نشان از اهمیت این فریضه الهی است.

امام جمعه بجنورد احیا زکات و برپایی نماز را جز تکالیف مهم دینی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: احیا فریضه زکات از تکالیف مردم و روحانیت است.

وی افزود: باید اهمیت و مباحث زکات برای مردم عنوان شود تا باعث پاکی نسل شده و ازدیاد برکت را به دنبال داشته باشد و به این ترتیب زمینه اقناع سازی و رفع شبهه‌های ذهنی در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام نوری از زکات به عنوان فریضه‌ای الهی برای کمک به دولت در اداره جامعه نام برد و گفت: در قدم اول زکات باید با اولویت محرومان هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: با اطلاع رسانی دقیق مردم باید متوجه شوند که زکات برای فقرا و نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

وی افزود: تبلیغات زکات باید توسط ائمه جمعه در ایام زمان جمع آوری آن در قالب خطبه‌ها و سخنرانی‌ها اطلاع رسانی شود و گزارش دهی به مردم در قالب مکتوب، شفاهی به صورت جدی دنبال شود.

نوری در انتها گفت: تمامی هزینه کردها شفاف سازی و برای ائمه جمعه و جماعات ارسال شود تا در مواجه با مردم اطلاع رسانی کامل صورت بگیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا