شهرستان ها

سالروز آزادسازی سوسنگرد از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس است

مشگین‌شرقی – مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: پیروزی رزمندگان اسلام در حمایه آزادسازی سوسنگرد یکی از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌ وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام، اظهار کرد: روز شمار ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ در تقویم کشورمان، یادآور یکی از رویدادهای عظیم تاریخ دفاع مقدس و پایداری ملت مقاوم ایران اسلامی است

وی افزود: این روز حکایت از دلاور مردی و مقاومت یگان‌های مشترک ارتش و سپاه و نیروهای مردمی اعم از زنان و مردان، در برابر حمله اشغالگرانه رژیم بعثی به خاک سوسنگرد و وادار کردن آنها به خروج از خاک این شهر دارد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: هرگز فراموش نخواهیم کرد که در روزهای ابتدایی حمله غافلگیرانه نیروهای بعثی به خاک کشورمان و اشغال شهرهایی چون سوسنگرد، خرمشهر و بستان، این مقاومت و از جان گذشتگی رزمندگان در هر لباس و قامتی بود که اجازه نداد وجبی از خاک کشور به دست اشغالگر دشمن بیافتد.

دستگزار ادامه داد: آنان با این ایثار و از جان گذشتگی، امروز ما را مدیون این قهرمانی‌های خویش کرده‌اند و از این رو است که گرامیداشت چنین ایامی در تاریخ کشور وظیفه‌ای بزرگ بر گردن ما می‌نهند.

وی حماسه آزادسازی سوسنگرد را یکی از جلوه‌های یاری خداوند باری تعالی از رزمندگان اسلام توصیف کرد و افزود: این عملیات غرور آفرین پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود» و با هدایت و راهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و همدلی و مشارکت غیور مردان نیروهای مسلح و مردم و نقش بی‌بدیل لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، رقم خورد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: سوسنگرد به عنوان یکی از نقاط کلیدی و حساس منطقه خوزستان در آن مقطع از جنگ تحمیلی، کلید پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود و مانع از تحقق هدف شوم دشمن در دستیابی به اهواز و در نهایت اشغال خوزستان شد.

وی گفت: این پیروزی بزرگ که از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس به حساب می‌آید، با همراهی و همدلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مؤمن به دست آمد که با اتحاد آن‌ها، حماسه‌ای بی‌بدیل در لبیک به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به وجود آمد.

دستگزار در پایان با تبریک این روز و رخداد برجسته به ملت مقاوم ایران سربلند اسلامی بویژه مردم فهیم، شریف و شهیدپرور شهر لاهرود، یاد و خاطره شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و حماسه سازان این عملیات غرور آفرین را گرامی داشت و عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری و فرماندهی مقام عظمای ولایت از خداوند منان مسالت کرد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا