شهرستان ها

سامانه مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه ارائه خدمت می‌کند

قزوین- مسئول سامانه مراقبت در منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سامانه مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه کلیه خدمات مورد نیاز بیماران کرونایی را در منزل ارائه می‌کند.َ

به گزارش خبرنگار مهر دکتر لیلی یکه فلاح در نشست خبری که ظهر سه شنبه برگزار شد با اشاره به طرح مراقبت در منزل اظهار کرد: این طرح امروز در چند کشور اروپایی انجام می‌شود و تا کنون در خاورمیانه مشابهی بر آن نداشته‌ایم و پیش از کووید ۱۹ برای تمام بیماری‌ها می‌خواستیم طرح مراقبت از بیماران در منزل را به وزارتخانه ارائه کنیم ولی با کووید ۱۹ رو به رو شدیم، زمانی که این طرهحرا در سفر آقای نمکی به استان ارائه کردیم ضمن موافقت زمان یک ماهه ای مقرر شد تا زیرساخت‌های مناسب برای طرح آماده شود.

مسئول سامانه مراقبت در منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این طرح ۸ زیرساخت لازم داشت از جمله اپلیکیشن، تیم‌های داوطلب، لوازم مورد نیاز و … که فراهم آمد و از ابتدای فروردین ماه سال جاری با ۳۴۰ نیروی داوطلب طرح مراقبت در خانه کلید خورد و بررسی‌ها نشان می‌دهد از نظر مالی نیز این طرح برای مجموعه خدمت رسان مانند بیمه و سایر بخش‌های سلامت صرفه دارد.

یکه فلاح بیان کرد: مراقبت در منزل یک خدمت تحت بیمه است که قبلاً فقط در بخش خصوصی بود و یک خدمت مغفول در بخش دولتی بود و خوشبختانه بعد نتایج مشمول بیمه شد و بیمه‌های پایه و تکمیلی را شامل می‌شود.

وی در توضیح علت کلید خوردن این طرح در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین توضیح داد: این طرح بستری مجدد را کاهش می‌دهد و می‌تواند ظریفت های بیمارستان‌ها را افزایش دهد چرا که میزان اشغال تخت را کاهش می‌دهد و هزینه‌ها را بیرای بیمار و خدمات درمانی کاهش می‌دهد.

مسئول سامانه مراقبت در منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این طرح موجب می‌شود آسیب‌هایی که بستری‌های کرونایی برای سایر بخش‌ها به خصوص بخش ترومایی داشته کاهش یابد، در پیک قبلی ما روزانه به بیش از ۱۳۰ بیمار خدمت می‌رساندیم و امروز ما این قابلیت را داریم که روزانه به بیش از ۲۰۰ بیمار خدمت رسانی کنیم. طی ۳ ماه موفق شده‌ایم به ۳ هزار و ۵۰ بیمار کرونایی خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: هم اکنون مردم شریف شهر قزوین می‌توانند با تماس با ۱۱۵، اپلیکیشن طرح و یا مراجعه به سایت دانشگاه می‌توانند خدمات این گروه‌های خدمات رسان در منزل را دریافت نمایند، در سه ماه گذشته ۵۹.۵ درصد مراجعان یک بار ویزیت شده‌اند و ۲۵.۵ درصد دوبار و قریب به ۱۲ درصد تا سه بار در منزل ویزیت شده‌اند و کلیه خدمات پزشکی و پرستاری را به صورت کاملاً رایگان دریافت کرده‌اند، ما در این خدمات حتی آزمایش پی سی آر را یگان نیز ارائه کرده‌ایم و ۶۰ درصد تست‌ها هم مثبت بوده است.

یکه فلاح بیان کرد: به صورت علمی ثابت شده که دوری از فضای بیمارستانی موجب آرامش بیمار و کاهش استرس است و این طرح می‌تواند به آرامش روانی بیماران هم تأثیر داشته باشد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در این دوره سه ماهه حتی یک مورد فوتی هم نداشته‌اند گفت: این طرح که به موفقیت رسیده مورد استقبال وزارت خانه نیز می‌باشد و امروز دانشگاه شیراز خواهان بررسی تجربه ما است، این طرح در ادامه تنها هزینه‌ای معادل ۸۲ هزار تومان برای کلیه خدمات پی سی ار پزشک و پرستار و انواع تزریق دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا