شهرستان ها

سرعت انتقال امیکرون بین واکسن نزده ها بالا است

رامسر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در استان گفت: سرعت انتقال این بیماری بین واکسن نزده ها بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی صبح یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا (امیکرون) سرعت سرایت پذیری بالایی دارد، خواستار پرهیز از حضور غیرضروری دانش آموزان در مدارس شد وگفت: این بیماری در افرادی که واکسن نزدند ریسک انتقال بیماری بالا است.

وی افزود: میزان واکسیناسیون در کشورمان از خیلی کشورهای دنیا بالاتر بوده و استان مازندران در رده‌های اول و دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: تزریق فوری دز سوم واکسن بسیار مهم بوده و باید افزایش پیدا کند و تمرکز اساسی شهرستان‌ها روی تزریق دز سوم واکسن کرونا قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر خلاف گذشته روی مراکز تجمعی ویروس کرونا تمرکز شود و از حضور غیر ضروری دانش آموزان در مدارس خودداری شود و در صورت حضور تهویه هوا انجام شود.

موسوی با اشاره به گسترش بیماری آنفلوانزا گفت: با ماسک زدن، عدم حضور در تجمعات و تهویه مناسب هوا باید پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و آنفلوانزا جدی گرفته شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا