شهرستان ها

سرعت پیک پنجم غافلگیرمان کرد/ تأمین نیرو مشکل حوزه درمان کشور

مشهد ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنقدر سرعت پیک پنجم سریع بود که سیستم درمان غافلگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور بدیعی اول شامگاه یک‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی اشاره که از سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شده، با اشاره به مشکلات در حوزه بهداشت و درمان کشور، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی، خلأ حوزه درمان کشور که تأمین نیروهای کمک پرستار و خدمه توسط وزارت بهداشت است را جبران کردند.

وی ادامه داد: آنقدر سرعت پیک پنجم سریع بود که سیستم درمان غافلگیر شد، ابتلایی که پیش‌بینی می‌شد طی یک هفته اتفاق بیفتد، در عرض یک روز رخ داد و شرایط اشغال تخت‌ها در این موقعیت قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: باید از همه مسئولان شهر و استان تشکر کرد که با همراهی در حال کنترل پیک پنجم هستند.

وی افزود: سپاه هم درمانگاه، هم نیرو و هم بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد که اگر این درمانگاه‌ها فعال نمی‌شد، مطمئن باشید بیمارستان‌های مشهد هیچ ظرفیت ارائه خدمتی نداشت؛ علاوه بر آن، سپاه استان سه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های مشهد تهیه کرد.

بدیعی بیان کرد: طرحی در دست اجرا است که در مناطق حاشیه شهر، درمان منزل به منزل انجام شود که در کنار حمایت‌های تغذیه‌ای که بتوانیم حاشیه شهر را حمایت بیشتری بکنیم

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا