شهرستان ها

سرعین قطب تولید جوجه یک‌روزه اردبیل است

سرعین- فرماندار شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین با داشتن ۱۸ مجتمع پرورش مرغ و جوجه یک‌روزه، قطب تولید و صادرات این محصول است.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده عصر پنجشنبه در جریان آغاز عملیات احداث اولین مزرعه پرورش مرغ گوشتی در سرعین اظهار کرد: احداث این مجموعه به دست بخش خصوصی فرصت خوبی را برای اشتغال و افزایش تولید فراهم کرده که امیدواریم در تحقق شعار سال و برنامه‌ریزی برای توسعه شهرستان در به نتیجه رسیدن این طرح موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه احداث چنین مزرعه ۳ طبقه بی‌نظیر است که سرمایه‌گذار قول داده در کوتاه‌ترین زمان امکان تولید و همچنین صادرات محصولات متنوع به ویژه جوجه یک‌روزه را با ظرفیت ۱۴ میلیون قطعه فراهم کند.

فرماندار شهرستان سرعین به فعالیت ۱۸ مجتمع پرورش مرغ و جوجه یک‌روزه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این مجتمع‌ها اشتغال یافته و فرصت کار مناسب پیدا کردند.

باقرزاده افزود: با راه‌اندازی این مزرعه و فارم‌های متعدد آن، ظرفیت اشتغال این بخش تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و امکان صادرات جوجه یک‌روزه به کشور ارمنستان و آذربایجان نیز فراهم می‌آید.

وی شهرستان سرعین را جز سه شهرستان با ظرفیت بالا در تولید گوشت قرمز و جوجه یک‌روزه عنوان کرد و ادامه داد: با ۲ برابر شدن ظرفیت تولید جوجه یک‌روزه با راه‌اندازی این مزرعه، امیدواریم طرح‌های بعدی نیز هر چه سریع‌تر به سرانجام رسیده و امکان بهره‌برداری از مجموعه‌های مشابه نیز فراهم آید.

باقرزاده رویکرد مدیران و مسئولان این شهرستان را ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد و گفت: ما از بخش خصوصی حمایت‌های همه‌جانبه را انجام می‌دهیم تا بهترین شرایط برای اشتغال و همچنین افزایش تولید ثروت در این شهرستان فراهم آید.

فرماندار شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: علاوه بر قابلیت‌های گردشگری، سرعین می‌تواند به قطب تولید گوشت سفید در استان تبدیل شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخصی نیز شروع شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا