شهرستان ها

سروستان یادگاری از ایران کهن باتاریخچه‌ای درخشان است

شیراز -استاندار فارس گفت: سروستان یادگاری از ایران کهن با تاریخچه‌ای درخشان است که کاخ تاریخی آن نشانه‌ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی‌نمادی از فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتم اردیبهشت بنام «روزسروستان» نامگذاری شده است که مردم این کهن شهر با برگزاری جشن و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، همراه با سخنرانی این روز راگرامی می‌دارند، اما شیوع ویروس کرونا موجب شد تا مراسم امسال به شکل مجازی برگزار شود و شخصیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و مذهبی با پیام‌هایی این روز را به مردم سروستان شادباش بگویند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز با ارسال پیامی با یاد کردن از شخصیت‌های فرهنگی و هنری و گرامیداشت گذشته و قدمت این کهن شهر روز سروستان‌را به مردم تبریک گفته است.

در این پیام آمده است: «سروستان» یادگاری از ایران کهن با تاریخچه‌ای درخشان که کاخ تاریخی آن نشانه‌ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی، نمادی از فرهنگ اسلامی است.

«سروستان» زادگاه علما، هنرمندان و پژوهشگران بزرگی است که هر یک به سهم خود این دیار را نامبردار کرده اند. استاد صادق همایونی و استاد نورالدین رضوی سروستانی، دو تن از بزرگان این دیارند که نام و آثارشان، زینت بخشِ فرهنگ ایرانِ اسلامی است

«سروستان» با وجود سرمایه‌های عظیم انسانی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و وجود شهدای عزیز و گرانقدر، امروز قابلیت‌های ممتازی دارد که در صورت استفاده بهینه بر اساس برنامه‌های راهبری، می‌تواند جایگاه این شهر و شهرستان را در استان فارس، ارتقا بخشد؛ میدان‌های نفتی، گذرِ خط اصلی گاز و فیبر نوری، راه آهن و جاده ترانزیت، باغ‌های پسته، باغستان‌های انجیر و مزارع زعفران و دیگر تولیدات کشاورزی، نشان دهنده سرمایه‌های خدادادی در بخش کشاورزی و صنعتی این شهرستان است.

انتخاب روز هفتم اردیبهشت به نام «روز سروستان» اقدامی فرهنگی و ارزشمند است و فرصت مغتنمی است که اندیشمندان، پژوهشگران و مدیران شهرستان سروستان به تاریخ، فرهنگ و مبانی توسعه، اهتمام جدی کنند.

«روز سروستان» را به مردم عزیز و بزرگوار شهرستان سروستان، تبریک گفته و از برگزار کننده این همایشِ غیرحضوری، تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا