شهرستان ها

سند آمایش خراسان شمالی باید بر اساس اولویت‌ها تدوین شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت و داشته های استان در تدوین سند آمایش، گفت: باید تعریف فعالیت‌ها متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در کشور اسناد مختلفی تهیه شده؛ اما عمل به آن مهم است و باید بدون چانه زنی و انحراف از مسیر عملیاتی شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در تهیه سند آمایش استان باید به اولویت‌ها و داشته‌های استان توجه کنیم و تعریف فعالیت‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجودی هر منطقه باشد.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌ها مانند تکمیل زنجیره تولید بخش‌های مختلف هدف گذاری خواهد شد.

شجاعی بیان داشت: زمانی که سند آمایش استان به درستی تهیه و تنظیم شود، تکلیفمان در چگونگی توزیع اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌ها مشخص خواهد شد.

غلامرضا هوایی، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: رویکرد جدید کشور توجه درست و کامل به موضوع آمایش سرزمین است.

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای منابع طبیعی فراوانی است و باید در تهیه هر سندی علاوه بر توجه به جایگاه استان در کشور، به ظرفیت‌های بومی استان توجه کنیم و بدانیم سهم استان از منابع ملی چقدر است.

هوایی در انتها گفت: در تهیه اسناد بالادستی استان از جمله سند آمایش باید نسبت به تعیین اولویت‌ها و میزان ظرفیت‌های استان دقت لازم را داشته باشیم تا در آینده دچار بحران‌های منابع طبیعی، مانند کم آبی یا بی آبی نشویم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا