شهرستان ها

سند توسعه سربیشه در حال تدوین است/توسعه را همه جانبه ببینیم

بیرجند-نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به اینکه سند توسعه سربیشه در حال تدوین است، گفت: توسعه را باید همه جانبه و نه فقط از منظر اقتصادی و عمرانی ببینیم.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سند توسعه نهبندان بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ تدوین شد که به تصویب هیئت دولت وقت هم رسید.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به اینکه این سند چون به درستی اجرا نشد نتوانست تحولی در نهبندان ایجاد کند، بیان‌کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور (حجت‌الاسلام رئیسی) به استان این موضوع را مطرح کردم و ایشان برای بازنگری این سند موافقت کردند.

نخعی گفت: سند تحول نهبندان در مرحله بازنگری قرار دارد و جلسات متعددی نیز توسط معاونت عمرانی استانداری پیرامون این سند برگزار شده است و در آخرین جلسه نیز خودم به عنوان نماینده مردم حضور یافته و نظراتم را مطرح کردم.

حضور در جلسات بازنگری سند توسعه نهبندان

وی با بیان اینکه از مردم عزیز منطقه نیز درخواست کرده‌ایم که نظرات خود را در این زمینه بیان‌کنند و درگاه و مسیری نیز در این زمینه تعریف شده است، اظهار کرد: بر اساس آنچه در جلسه آخر مشاهده کردم پیرامون مسائل زیرساختی توسعه نهبندان مطالب خوبی وجود داشت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: ولی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن ضعف‌هایی وجود دارد که تأکید کردم با مسئولین ذی‌ربط جلساتی برگزار کنند و ضعف‌های در این خصوص مرتفع شود.

نخعی با اشاره به اینکه سند توسعه سربیشه نیز در حال تدوین است افزود: در همان سفر رئیس جمهور در کنار درخواست برای بازنگری سند توسعه نهبندان، موضوع تدوین سند توسعه سربیشه را نیز مطرح کردم.

وی ادامه‌داد: اگر می‌خواهیم توسعه‌ای در نهبندان و سربیشه صورت گیرد، باید آن را همه جانبه ببینیم و تمرکز تنها بر حوزه‌های خاصی چون عمرانی و اقتصادی نباشد و از مسائل فرهنگی و اجتماعی غافل شویم.

توسعه باید درون زا باشد

نخعی با تأکید بر اینکه از طرف دیگر توسعه باید درون‌زا و بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه صورت گیرد، گفت: به عنوان مثال در حوزه معدن سنگ گرانیت، در زمینه کشاورزی زرشک و مرز یکی از قابلیت‌های نهبندان است باید به آن توجه ویژه داشته و بر اساس آن کار را پیش ببریم.

وی اظهار کرد: مطمئن هستم این سند نقطه عطفی در پیشرفت نهبندان و سربیشه خواهد بود به شرط آنکه مراقبت کنیم که سند به درستی بازنگری شده و بعد از آن نظارت بر اجرای دقیق آن داشته باشیم تا توسعه پایدار رخ دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا