شهرستان ها

سهمیه 5000 نفری دانشگاه پیام نور در طرح جاماندگان از کنکور



سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه این دانشگاه در اجرای طرح جاماندگان از کنکور و جذب بدون آزمون، 5000 نفر است، گفت: سقف پذیرش جاماندگان از کنکور در دانشگاه پیام نور مرکز اراک 2000 نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی یونسی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این طرح تنها ویژه مقطع کارشناسی است و متقاضیان برای ثبت‌نام باید دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا یک مدرک فوق دیپلم باشد.

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند از فردا (سه‌شنبه) 31 مرداد ماه تا 4 شهریور ماه سال جاری به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند و منتظر نتایج باشند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی به سایر مقاطع تحصیلی در این دانشگاه اشاره کرده و اظهار داشت: در این دانشگاه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و این مقطع در 10 رشته گرایش جذب دانشجو دارد.

یونسی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو دخل و تصرفی ندارد و در رشته‌های بدون آزمون نیز، متقاضیان باید مستقیم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، مدارک خود را بارگذاری کنند و اگر تراز لازم را کسب کنند به دانشگاه معرفی و ثبت‌نام می‌شوند.

وی بیان داشت: حضور در کلاس به انتخاب دانشجو، شهریه مناسب به همراه وام دانشجویی صندوق رفاه برای هر ترم، امکان تغییر رشته، نقل و انتقال آسان و همچنین کتاب محور بودن، از مزایای دانشگاه پیام نور است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی تأکید کرد: در بیشتر شهرهای کشور دانشگاه پیام نور وجود دارد و دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را در هر یک از مراکز دانشگاهی انتخاب کنند. اما می‌توانند آزمون‌ها را در محل زندگی و یا نزدیک به آن انجام دهند.

یونسی با بیان اینکه تمامی اقدامات دانشگاه پیام نور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، ابراز داشت: بیش از 80 رشته در علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه در مراکز مختلف دانشگاه پیام نور در سطح استان مرکزی وجود دارد، اما در مرکز اراک‌ تمامی رشته‌ها دایر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 8000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل دارند که بیش از 60 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین 86 عضو هیئت علمی و 200 کارمند در دانشگاه پیام نور استان مرکزی به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اینکه 13 مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در استان مرکزی فعال است، گفت: از این تعداد در 7 مرکز کلاس‌ها به صورت حضوری دایر است و در 6 مرکز نیز تنها آزمون‌های پایان ترم برگزار می‌شود.

یونسی با بیان اینکه انحلال دانشگاه پیام نور از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خارج شده است، افزود: در این رابطه امید داریم که مردم به شایعات توجه نکنند و این دانشگاه را به عنوان یکی از مراکز محل تحصیلات عالیه مد نظر قرار دهند. 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا