شهرستان ها

سویه امیکرون هنوز به مازندران نرسیده است

ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هنوز سویه جدید کرونا در استان مشاهده نشده است، خواستار توجه ویژه به پروتکل های بهداشتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی ظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز ابتلای به سویه جدید کرونا به نام امیکرون در استان گزارش و مشاهده نشده است، جهش این ویروس را بسیار بالا ذکر کرد و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار این بیماری شد.

وی با انتقاد از روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، عادی انگاری را سبب اوج گرفتن بیماری دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت سه شهرستان نور، گلوگاه و رامسر زرد و بقیه شهرها آبی است.

موسوی با اظهار اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان واکسن خود را کامل دریافت کردند، شمار دانش آموزان بالای ۱۲ سال را ۲۱۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: ۹۶ درصد نیز دوز اول واکسن را تزریق کردند.

ناصر عمادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با بیان اینکه ۱۰ درصد از سالمندان دوز سوم واکسن را دریافت کردند، افزود: در مجموع ۷۲ درصد از جمعیت تحت پوشش دوز کامل واکسن را تزریق کردند.

وی با اظهار اینکه باید به سلامت دانش آموزان در مدارس توجه شود، افزود: از نظر واکسن کمبودی در استان وجود ندارد و از واکسن نزده‌ها تقاضا می‌شود نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا