شهرستان ها

سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی زنجان تقویت شود

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی استان زنجان بیش از تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در محل استانداری زنجان، گفت: اگر پدافند غیرعامل بزرگترین و جدی‌ترین هدف باشد، رویکرد شورای پدافند باید این باشد که زیرساخت‌هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می‌دهند فراهم و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: کارگروه‌های شورای پدافند غیر عامل یک برنامه اختصاصی در راستای ماموریت محوله این کار را در هفته پدافند غیرعامل انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱ کارگروه شورا، اقدام شاخص تخصصی را مد نظر قرار دهد و مدیران کارگروه‌ها مراکز حساس و مهم استان را مورد مطالعه قرار داده و در صورت بروز اشکالاتی در کوتاه مدت نسبت به رفع آن مبادرت کنند.

مرادی نافچی تاکید کرد: مراکز حساس استان باید شناسنامه دار شود و از طرفی امور آب، جهاد کشاورزی، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های گاز برق، زیرساخت، آب فاضلاب مخابرات اقداماتی پیشگیرانه ای خود را با بروز سرما و برودت هوا مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: با برنامه ریزی ها، یک شهر به عنوان پایلوت در حوزه پدافند عامل انتخاب شود و در فاز دوم برای هر شهرستانی یک شهر پایلوت در این زمینه لحاظ خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ابراز داشت: در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی استان بیش از تقویت شود و امروز پذیرفته نیست که ساختمانی ساخته شود که در مقابل زمین لرزه چهار ریشتری آسیب ببیند.

مرادی نافچی افزود: دستگاه‌های متولی امر نظارت‌های لازم را تقویت کند که در برخی موارد مهندسان نظارت را در ساخت سازها اعمال نمی‌کنند.

وی افزوئ: هدف پدافند غیرعامل حفاظت، حراست و صیانت از زیرساخت‌های حساس مهم و حیاتی استان به عنوان یک اولویت عضو شورا و همه دستگاه‌های اجرایی است که در این میان باید از تهدیدات احتمالی شناخت داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: باید پذیرفت استان زنجان به لحاظ اقلیمی، توپوگرافی و موقعیت استقرار جغرافیایی در منطقه شمالغرب کشور واقع شده است.

مرادی نافچی گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای نظارت‌های بیشتر، تامین تجهیزات لازم است و اشکالات احتمالی که ممکن است در فرصت پیش رو کوتاه مدت تا پایان سال برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وی یاد آور شد: هفته پدافند غیرعامل تسهیلگری هرچه بیشتر در خدمت رسانی و رفع اشکالات نواقص و انجام تکالیف است و باید سرلوحه برنامه‌های کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا