شهرستان ها

شرط بازگشایی مدارس پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان

قم- استاندار قم با اشاره به لزوم تسریع واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ در استان قم گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا بازگشایی مدارس به شرط واکسیناسیون حداکثری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس و با ریاست رئیس جمهوری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان برای دانش آموزان متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از هفته اول آذر پیش بینی شده است.

وی افزود تمام بازگشایی‌ها به شرط انجام واکسیناسیون است و باید واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال انجام شود تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر فرزندان خود را به مدارس بفرستند و تا آن زمان به دنبال واکسیناسیون حداکثری هستیم.

استاندار قم تشدید نظارت‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری دانست و تصریح کرد: بازگشایی حضوری مدارس نیازمند واکسیناسیون حداکثری است که باید با همکاری آموزش و پرورش و مدارس سریع‌تر محقق شود.

سرمست در خصوص حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی گفت: توسعه واکسیناسیون در میان کارکنان دستگاه‌های دولتی مورد تاکید است که باید صورت گیرد.

وی به اجرای محدودیت و بازگشایی هوشمند اشاره و عنوان کرد: بازگشایی‌ها و اتخاذ محدودیت‌های هوشمند به صورت آزمایشی در استان قزوین در حال اجراست که پس از روشن شدن نتایج این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا